Hei,
Jeg monterte Defa blokkvarmer på min 9000 for et par uker siden, men støpselet til tilkoblingsledningen (den som går inn i veggen/til strøm) begynner å ta fyr etter en liten stund. Da jeg først oppdaget det hadde jeg koblet motorvarmeren til strømuttak i garasjen ved hjelp av en lang skjøteledning, og snø hadde dekket koblingspunktet (snøen var smeltet pga. varmeutviklingen). Det er mulig jeg også hadde vært litt lemfledig når jeg satte MiniPluggen i bil-kontakten, slik at denne ikke var helt inne. Jeg har forsøkt med andre strømuttak (men med samme ledning) etter dette, og det begynner fortsatt å brenne/ryke/smelte plast.
Er det noen som har erfaringer å dele, eller enda bedre, tips til hvordan jeg kan fikse det? (Regner uansett med å måtte kjøpe ny tilkoblingsledning.)
Hjelp! Tilkoblingsledning til motorvarmer brenner
Moderator: Moderatorer
Re: Hjelp! Tilkoblingsledning til motorvarmer brenner
Vil tro dette er selve ledningen egentlig. Hvis du hadde kortslutta noe under montasjen og strømmen ble så stor at kabelen ble smeltevarm, burde vel sikringen gått for lenge siden... Gjetter det er en feil i støpselet. Enten en dårlig kontakt, stygt klemt kabel eller et lite overslag. Mål på ledningen (uten at den er tilkoblet noe som helst) med et multimeter og utelukk at det er forbindelse mellom L, N og jord. Klemt kabel er vel litt verre å finne uten å kortslutte ene enden av kabelen.
Ta med kabelen til forhandleren og prøv en ny. Er det kabelen, vil jeg dessuten tro Defa har veldig lyst å få den tilbake for undersøkelse.
StenR
Ta med kabelen til forhandleren og prøv en ny. Er det kabelen, vil jeg dessuten tro Defa har veldig lyst å få den tilbake for undersøkelse.
StenR