Trenger hjelp med Bosch alarm til Saab

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
PD
Innlegg: 4
Registrert: 23 jul 2003, 01:00
Sted: Lillestrøm

Trenger hjelp med Bosch alarm til Saab

Legg inn av PD » 25 jul 2003, 16:00

Etter at jeg fikk tilbake den gode gamle 900 turboen som ble stjålet i vinter så har jeg hatt trøbbel med alarmen. Jeg tror det er en Bosch Blocktronic BL433 som jeg tror ble levert som standard alarm til Saab på den tiden.
Jeg tror tyvene har tuklet med Jumper settingen i alarmen og i tillegg så går alarmen(den tuter ikke men fjernlysene blinker) hvis jeg åpner dørene etter at jeg har deaktivert alarmen. Startsperre fungerer som vanlig.

Er det noen der ut som kjenner denne alarmtypen eller noen som kan skaffe en manual med koblingsskjema og jumper settinger så hadde jeg satt stor pris på det.

Det er en 1986 modell Turbo det er snakk om.

Glad i bilen, dritt lei alarmen :)

paldragseth@netscape.net

Pål

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Trenger hjelp med Bosch alarm til Saab

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 jul 2003, 19:39

PD skrev:Etter at jeg fikk tilbake den gode gamle 900 turboen som ble stjålet i vinter så har jeg hatt trøbbel med alarmen. Jeg tror det er en Bosch Blocktronic BL433 som jeg tror ble levert som standard alarm til Saab på den tiden.
Jeg tror tyvene har tuklet med Jumper settingen i alarmen og i tillegg så går alarmen(den tuter ikke men fjernlysene blinker) hvis jeg åpner dørene etter at jeg har deaktivert alarmen. Startsperre fungerer som vanlig.

Er det noen der ut som kjenner denne alarmtypen eller noen som kan skaffe en manual med koblingsskjema og jumper settinger så hadde jeg satt stor pris på det.

Det er en 1986 modell Turbo det er snakk om.

Glad i bilen, dritt lei alarmen :)
Etter litt googling fann eg heller ikkje nokp.
Men ta ein telefon til Bosch, og høyr om dei kan hjelpe deg. Er ofte dei har gamle manualar slyngandes. Sjekk http://www.bosch.no for kontaktinfo.

Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Legg inn av Glenn N101 » 26 jul 2003, 05:17

Du kan vel også prøve å ringe direkte til Saab Norge og si at du har et teknisk spørsmål,har gjort det et par ganger,de er meget hjelpsomme.
Glenn N101

Svar