Bilen er en 9-3, 2007 modell med Z19DT Dieselmotor og manuell 6 trinn gir.
Stereosystemet er Premium 70, dvs. fire høyttalere som drives av hovedenheten.
Dashbord er av ny type, 2007 +
Jeg tenker å montere en forsterker til å driver høyttalere i instrumentpanel, dørene og hatthylle.
Har lest mye rundt på dette forumet og andre forum, men finner ingen god informasjon.
Det første jeg tenkte på var å bytte ut hovedenheten, men ettersom dette gir problemer med dieselvarmeren er dette no-go.
Da står jeg igjen med to valg:
- Bruke høyttalerutgang fra spilleren og konvertere med "høy til lavnivåadapter" for å få RCA utganger til forsterkeren.
- Omprogrammere hovedenheten til 150, 300 evt. Bose og bruke lavnivåutgangene fra enheten direkte til forsterkeren.
Begge disse alternativene har spørsmålstegn ved seg.
Omforme signal med "høy til lavnivåadapter:
- Gir hovedenheten ut hele frekvensspekteret på utgangene slik det er orginalt?
Omprogrammering:
- Noen hevder linjeutgangene er balansert. Jeg syns ikke det ser slik ut på skjema. Hva er korrekt, balansert eller ubalansert?
- Hvilken stereopakke må hovedenheten lures til å tro den er koblet til for å gi fullt frekvensspekter på alle kanaler? Noen (annet forum) hevder den må programmeres som et Bose system.
- Hvis jeg ender opp med denne løsningen, er det noen rundt nedre-glomma regionen som har en Tech2 og som har lyst til å programmere?
Hovedsaklig er jeg redd for å bli feilinformert, da det finnes mye informasjon om audiosystmet før 2007, og noe av dette kan ved missforståelser blø over i en diskusjon om nyere systemer.
Jeg setter stor pris på om noen av dere der ute kan hjelpe meg med denne infomasjonen.
Hvis dette allerede er tatt opp in en FAQ her på forumet, så er det fint om dere gir meg en link. Jeg er på vei inn i klubben og venter på faktura.

Takk for evt. svar!!!
-Øyvind