I dag da jeg skulle starte bilen, startet den som forventet, men jeg fikk ikke inn noen radiokanaler.
Dette har skjedd en gang før, for et par år siden, samt det har skjedd i Subaru-taxien jeg kjørte for ei stund tilbake siden.
Hjelper ikke å slå av og slå på radioen, man må restarte bilen.
Jeg slo av bilen, og da ville den ikke starte mer. Sto og prøvde å starte den i sikkert 10 sekunder før den endelig starta opp.
Når den starta, så gikk den som normalt og ingenting ellers var galt.
Den hadde stått kanskje 6-7 sekunder på tomgang før jeg stoppa den første gangen. -2 grader ute, 95 okt. på tanken.
Noen idèer. VAGen?
Merkverdig fenomen
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Merkverdig fenomen
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Merkverdig fenomen
Dårlig spenning? Om radio og startproblemer skulle være fellesnevnere.
Det er ikke utenkelig at slike radioer "booter" og henger seg. Det er mikrokontrollere som fungerer som simple datamaskiner. De kan tryne. Har også opplevd at biler kan være litt tungstartet etter drift i kort tid eller mislykket start. Vet ikke om kaldstartfunksjonene ECU-en iverksetter skaper krøll for neste oppstart (sot, for mye driftstoff, feil temperatur noe sted).
Lite matnyttig altså, mye synsing.
Det er ikke utenkelig at slike radioer "booter" og henger seg. Det er mikrokontrollere som fungerer som simple datamaskiner. De kan tryne. Har også opplevd at biler kan være litt tungstartet etter drift i kort tid eller mislykket start. Vet ikke om kaldstartfunksjonene ECU-en iverksetter skaper krøll for neste oppstart (sot, for mye driftstoff, feil temperatur noe sted).
Lite matnyttig altså, mye synsing.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Merkverdig fenomen
Høres ut som VAG syndrom, var vel sånn endel Passater oppførte seg når de var ny i 2006-2008.. Hadde samme problem et par ganger på 2003 som vi hadde på tunet også, men da var i tillegg klima ute av drift til jeg fikk startet igjen. Den gang fant vi vel aldri ut hva det var. Alltid tung å starte etterpå, men fungerte bra. Dette var i 10-15 grader og med nytt batteri..
Styrer med DAB og AUX