OlavEbbesen skrev:Hei!
Noen som har vært borti noe av det samme som har noen glupe ideer?
Takker for alle svar.
-Olav
Glup og glup (that's the question - fritt etter Shakespeare), men har to - i fall du ennå ikke har løst problemet. Jeg forutsetter da at giveren du skiftet er ok, og ikke en brukt del som "kanskje er -".
Bakre lastvinkelgiver skal ha 12V inn på stift #5 (rød/blå ledning, "elektronikkspenning") og #2 (blå ledning, kodeinngang for gjenkjennelse av (bakre) giver). Begge disse inngangene kommer via et felles knutepunkt (J220), som leverer spenning kun til denne giveren, og som leverer strøm når nøkkel settes i tenningslåsen. Jord kommer inn til giveren på stift #1 (svart ledning), og går fra chassis via to knutepunkt - så her kan det vel være en tanke å sjekke motstandsverdien.
Signalet fra giver frem til lyktene går jo ut på pinne #4 (svart/grå ledning) og via to (tre) knutepunkt og ei kontakt, til pinne # 6 (blå ledninger) på lyktene. For å sjekke kontinuitet fra giverpluggen frem til plugg ved lykt(ene) kunne du jo skaffe til veie en tynn ledning som er lang nok å rekke fra den ene målepinnen frem til den lykta som har plugg som har lettest tilkomst. Trekk motstanden i "ekstraledningen" fra måleresultatet og verifiser at signalveien fra bakre lastvinkelgiver har akseptabel, lav motstandsverdi.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.