Legg inn
av Kato » 17 aug 2014, 23:06
Det er litt merkelig at alle knappene lager krøll, og at det er selve knappesettet som er problemet, ettersom de i fellesskap får jord og +5V fra SID, og sender separate spenninger tilbake. Dette skjer over sleperinger, som er felles for horn og SRS (Supplement Restraint System - airbag), for test - og avfyringsstrøm når det gjelder denne siste. Blir det krøll med slepekontaktene er det ikke unormalt at det er SRS-systemet som popper opp med feilmeldinger, så det er vel helst knappesatsen i dette tilfellet.
Spesielle hensyn som må tas ved arbeide med kollisjonsputa er bl.a. (tenningslås "OFF") å kople fra batteriet (minuspol først, så pluspol) og så vente en stund, stor forsiktighet når puta demonteres pga. fare for at kontaktstykket til sleperingene ødelegges, m.m.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.