Er det en elektriker her som kan forklare fremgangsmåten for å beregne kabeltverrsnitt for DC 12V 24V?
Normalbelastning og maksbelastning
Eller en link til korrekt fremgangsmåte.
Beregning av kabeltverrsnitt DC.
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Beregning av kabeltverrsnitt DC.
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 942
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.
Kanskje er det noe slikt du etterspør: http://eikensbilstereo.no/cms.php?id_cms=10 ?
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 28 okt 2007, 09:23
- Medlemsnummer: N1229
- Navn: Kenneth Dørum
- Bil: SAAB 9-3 2.2TiD SE
- Sted: Svolvær
Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.
Perfekt. Det var det jeg var ute etter. Hva er godtatt spenningsfall i 12V DC anlegg?
Mvh Kenneth
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
SAAB 9-3 2.2TiD SE 2002
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 942
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Beregning av kabeltverrsnitt DC.
Med et batteri i god stand og vel fungerende lading mener jeg 0,3V er ett tall, mens Eikens Bilstereo, som du ser, antyder maksimum 0,5V.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.