Alarm startsperre?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
regor
Innlegg: 15
Registrert: 25 jun 2014, 15:59

Alarm startsperre?

Legg inn av regor » 19 des 2020, 16:14

Sabb 900 S 2 liter 1997 mod. Sto en stund og ble strøm tom. Så får ikke starte . Og den lampen til alarm slår to kjappe røde blink. Jeg har prøvd og bruke fjernkontroll,men skjer ikke noe. Er det noe prosedyre for og få bort evt startsperre på disse? Vet før jeg hadde noe slik tull. Så låste med fjernkontroll og opp igjen. Da starte den,men nå virker ikke fjernkontroll på den. Har skifte batteri i den og.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 des 2020, 17:55

Du har synkronisert fjernkntrollen med bilen etter batteribyttet? Trykk 5 ggr på venstre knapp slik at du får kontakt mellom bil og fjernkontroll. Om du ikkje får det, kontroller at du har montert to nye batteri (CR2016) og at dei er montert korrekt vei.
To raske blink pila. eit sekund betyr vel at bilen imobiliserar seg på eiga hand trur eg...

regor
Innlegg: 15
Registrert: 25 jun 2014, 15:59

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av regor » 19 des 2020, 22:27

Takker så mye for det tipse!. Jeg hadde jo grei og sette inn et tykkere batteri på 3 volt.. Skulle jo vært to batterier og annet nr en hva jeg hadde satt inn som du skrev så nå går den. Nå så jeg den lader ikke,men lade lapen inne i bilen har ikke lyst? 10,5 volt kommer dynamo med. Regulator sitter på dynamo på disse og? Lett og skifte der den sitter? Fått fart på lading nå.. Så har jeg go bilen i ok stand..

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 des 2020, 23:32

Ja, du kjem til regulatoren om du tek av plastkåpa på generatoren. Kan jo også va att batteriet ditt ikkje er i OK kondisjon, fks at celle(r) er gåen eller det var vorte so nedtappa att det ikkje vil ta lading sidan du skriv bilen har stått ei stund.
Ladelampen lyser solenge du har lading (eller generatoren roterar). Men vert batteriet lada ordentlig med batteriladar er jo neste steg å sjekke regulatoren...

regor
Innlegg: 15
Registrert: 25 jun 2014, 15:59

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av regor » 26 des 2020, 12:19

Jeg har ikke sett på regulator enda,men om den kommer med så lite som 12.70 volt nå. Så lyser ikke ladelampen? Den skal vel gjøre det og? stemte at når jeg lade helt opp batteri.. Så ladet den litt mer. Takker for hjelpen!! Flott forum.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av Hjelle, N6 » 27 des 2020, 12:49

regor skrev:
26 des 2020, 12:19
Jeg har ikke sett på regulator enda,men om den kommer med så lite som 12.70 volt nå. Så lyser ikke ladelampen? Den skal vel gjøre det og? stemte at når jeg lade helt opp batteri.. Så ladet den litt mer. Takker for hjelpen!! Flott forum.
Ser det gikk litt fort i svingane her #-o Det vesentlege fall ut, ladelampen skal IKKJE lyse solenge du har lading...
Men om du har muligheit, test med eit anna batteri eller få tatt en belastningstest av batteriet du har. Eit verksted kan hjelpe deg med det, evt enkelte bilrekvisita-butikkar.

regor
Innlegg: 15
Registrert: 25 jun 2014, 15:59

Re: Alarm startsperre?

Legg inn av regor » 17 jan 2021, 12:29

Jeg trodde ladelampen lyste når begjynte og lade lite. Kjøpte nytt batteri og prøvde,men lader nesten ikke. Så spørs om jeg må skifte regulator. Hmm Er meget trangt der.. Mulig går når kløyver eksos under der. For er litt fleks i røret opp til mannifoyl

Svar