Webasto vs Defa

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Webasto vs Defa

Legg inn av Glenn N101 » 29 sep 2003, 21:07

Da er vel tiden kommet for å begynne å tenke frost,snø og vinterdekk.
I mitt tilfelle er det også tid for å montere motor/kupe varmer.
Klarer ikke å bestemme meg helt om hva jeg skal velge, komplett Defa anlegg eller en Webasto(orginal Saab). :roll:
Det er jo da ting som teller for og imot.
Hadde Defa på den forrige Saaben og var fornøyd med det, men med en Webasto har man mye større frihet liksom.
Det jeg lurer litt på er, om den tapper batteriet mye når den er på,det ville jo være kult å komme til en god og varm bil,med flatt batteri. :oops:
Er det noen av dere som har Webasto?
Har egentlig mest lyst på en slik.
Hadde vært bra om man kunne få litt feedback om dette.

Glenn N101

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Webasto vs Defa

Legg inn av Hjelle, N6 » 29 sep 2003, 22:03

9-3 Turbo skrev:Da er vel tiden kommet for å begynne å tenke frost,snø og vinterdekk.
I mitt tilfelle er det også tid for å montere motor/kupe varmer.
Klarer ikke å bestemme meg helt om hva jeg skal velge, komplett Defa anlegg eller en Webasto(orginal Saab). :roll:
Det er jo da ting som teller for og imot.
Hadde Defa på den forrige Saaben og var fornøyd med det, men med en Webasto har man mye større frihet liksom.
Det jeg lurer litt på er, om den tapper batteriet mye når den er på,det ville jo være kult å komme til en god og varm bil,med flatt batteri. :oops:
Er det noen av dere som har Webasto?
Har egentlig mest lyst på en slik.
Hadde vært bra om man kunne få litt feedback om dette.
Trudde Calix var original SAAB eg?
Synes huske det var det som stod på ei broskyre med SAAB-handlaren min. Uansett, so har eg ikkje store erfaring med det, varmen kjem so kjappt her at det er ikkje noko å tenkje på.
Men eg høyrer at andre gir lovord til slike bensin/diesel-varmarar som du ikkje treng straum til. Og ekstra batteri treng du ikkje om du ikkje skal bruke forvarmingsfunksjonen, berre starte anlegget når du set deg i bilen.
Men eg trur eg hadde valt Webasto, Defa sine produkt har eg ikkje heilt trua på...

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 30 sep 2003, 23:18

Greit å ha det ja, går nå vinter nr 2 med diesel varmer (org Saab) montert. Bare positivt det syns jeg, og siden det ligger en sperre på en times gange der er risken liten for flatt batteri, om det ikke er utgammalt da.. Hvilset merke det er av aner jeg ikke.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Legg inn av Glenn N101 » 01 okt 2003, 16:20

Ja det er kalix som er orginalt Saab(når vi snakker strøm)
Når jeg sa orginalt Saab mente jeg Webastoen.
Har forøvrig sjekket priser på begge deler:
Defa var egentlig ikke aktuelt i utgangspunktet,da hvis man velger orginal Saab(kalix)blir denne koblet opp imot kjørecomputeren i bilen(ur og slikt)det var litt kult,man slipper jo dette ekstra uret limt på dashbordet.
Denne kostet 8060 ferdig montert
Når det gjelder denne Webastoen,så fikk jeg beskjed om at gangtiden på bilen etter bruk av webastoen burde være tilsvarende gangtid på webastoen,hvis ikke ville batteriet gradvis bli tappet.
Pluss at den kom seg på over 17000 ferdig montert,litt mye penger da.
Det blir nok strøm varmer på meg(kalix)

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 01 okt 2003, 16:53

Parkeringsvarmer (ikke strøm) på diesel er det fordholdvis "billig" da varmeren sitter der originalt. Tror jeg ga noe sånn som 3000-3500 ferdig montert.. Ei pumpe og noe styring som mangler eneste..

Ang strømvarmer: Det var noen som hadde koblingsskjema for å få dette inn på SID.. Men hvem :?:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar