Hei igjen!
Prøver meg her inne igjen;
Jeg har en 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t automat.
Jeg har de siste 2 ukene hatt en klakkelyd som jeg ikke finner ut av. Høres ikke ut som det er fra de vanlige 9-5 stedene.
Og mekaniker Saab så fort over uten å kunne påvise noen dårlige foringer/oppheng/dempere etc.
Det høres ut som lyden kommer fra området rundt automatkassa. Lyden høres kun i lav hastighet på vaskebrettvei og også når jeg snirkler rundt i p-huset.
Det som er veldig rart er at lyden først kommer etter at jeg har kjørt rundt et par mil, så det må være noe som reagerer på økt temperatur og/eller økt friksjon. Mistenkte at lyden kunne komme fra automaten da jeg nylig hadde 120t service og bla byttet all olje i kassa. Men tror ikke lenger at lyden kan komme derfra.(?)
Fått tips om klosser da disse også ble byttet på 120t, men siden lyden også kan komme med foten på bremsen er det nok ikke dette heller.
Eksosanlegg o.l er også sjekket.
Håper noen kan tipse om hva som kan lage klakkelyd fra området rundt kassa! (eller evt.FRA kassa)
Mvh. Erik
Temperaturavhengig/driftsvarm klakking*Løst*
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N2013
- Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
- Sted: Norge
Temperaturavhengig/driftsvarm klakking*Løst*
Sist redigert av Tomten den 30 jun 2011, 11:45, redigert 1 gang totalt.
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic
-
- 0.7 bar
Re: Temperaturavhengig/driftsvarm klakking
Hei igjen,
-en liten update på "problemet". Håper fortsatt på svar og tips:)
Kjørt en liten tur på 4-5 mil i dag. Kun rundt 10 grader i Oslo i dag. Lyden kom da ikke i det hele tatt.
Kan da utelukke at gir/motor lager lydene da bilen ble normalt "driftsvarm".
Det MÅ vel da være noe oppheng/stag i området rundt girkasse som lager lyd ved høyere utetemperatur.
Anyone?
Mvh. Erik
-en liten update på "problemet". Håper fortsatt på svar og tips:)
Kjørt en liten tur på 4-5 mil i dag. Kun rundt 10 grader i Oslo i dag. Lyden kom da ikke i det hele tatt.
Kan da utelukke at gir/motor lager lydene da bilen ble normalt "driftsvarm".
Det MÅ vel da være noe oppheng/stag i området rundt girkasse som lager lyd ved høyere utetemperatur.
Anyone?
Mvh. Erik
-
- 0.7 bar
Re: Temperaturavhengig/driftsvarm klakking
Prøvde Saab City verkstedet på Fornebu i dag. Feil funnet umiddelbart, reparert.
Det var foring i forstilling høyre side som var litt slitt. Byttet på begge sider. Velstand
Mvh.Erik

Det var foring i forstilling høyre side som var litt slitt. Byttet på begge sider. Velstand

Mvh.Erik