Noen som kan forklare litt? Tror dere bilen vil bli godkjent med disse veridene?
4 hjulskontroll verdier?
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Bil: SAAB 9-5
4 hjulskontroll verdier?
Har hatt bilen på firehjulskontroll, men skjønner ikke helt verdiene:P De sa de ikke klarte å justere den noe bak. Vet man må shimse saab bak etter man har senket den. Men har også hørt mange si at man kan få den godkjent med verdier litt utenfor kravet, hvis man er litt heldig.

Noen som kan forklare litt? Tror dere bilen vil bli godkjent med disse veridene?
-
- 1.2 bar
Re: 4 hjulskontroll verdier?
Så at bilde hadde blitt borte :/ tror det er synlig nå !
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Senkesett som skal godkjennes? Det der tror jeg skal gå fint å få godkjent. Min var utafor i omtrent samme størrelsesorden da jeg viste min for å få skrevet inn MY02-> understell i vognkortet.
EDIT: Her er litt forklaring om hjulvinkler: viewtopic.php?f=57&t=33203&hilit=hjul%2A
EDIT: Her er litt forklaring om hjulvinkler: viewtopic.php?f=57&t=33203&hilit=hjul%2A
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
Jepp, det stemmer.. Men de jeg tok 4 hjulskontroll hos visste ikke om/klarte ikke justere bakstillingen. Så er litt surt å betale for en ny kontroll og justering på et verksted som klarer det.. Men da håper jeg på at det går bra 

Nå er jo ikke jeg noen ekspert på området men det er jo et par ting som endres ved montering av senkesett, bla. camber. Da jeg var og viste min NG900 på BT så hadde kontrolløren følgende å si om de "røde" verdiene på hjulstillingsskjema fra Saab.
Det er klart det blir feil/røde verdier, camber blir annerledes ved montering av senkesett og om bilen ikke tillater justering av dette så blir det "feil" - er senkesettet TUV godkjent så er det greit, men mindre det er veldig store utslag.
Det er klart det blir feil/røde verdier, camber blir annerledes ved montering av senkesett og om bilen ikke tillater justering av dette så blir det "feil" - er senkesettet TUV godkjent så er det greit, men mindre det er veldig store utslag.