1999 mod 9-3 BÅT!!!

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
To-Takt-Trond
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 168
Registrert: 27 des 2010, 15:17
Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i

1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 19:12

hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt :P
noen som har forslag til noe godt senkesett?
dagens vits, BMW på vinterføre!

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 13 sep 2011, 19:47

Sikker demperene dine som er utslitt...

Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører :D
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
To-Takt-Trond
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 168
Registrert: 27 des 2010, 15:17
Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 20:13

Aleks-ander_N948 skrev:Sikker demperene dine som er utslitt...

Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører :D
demperne er nye :)
men er vant med å kjøre sportline merc...
ca pris på noe slikt da?
dagens vits, BMW på vinterføre!

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 13 sep 2011, 20:18

Sjekk på Speedparts... :wink: Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
To-Takt-Trond
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 168
Registrert: 27 des 2010, 15:17
Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 20:20

Aleks-ander_N948 skrev:Sjekk på Speedparts... :wink: Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
hehe, sjekka det akkurat nå... koster å væra kar ;)
får fikse clutch først :)
dagens vits, BMW på vinterføre!

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av EdHunter N815 » 13 sep 2011, 22:02

Trikset for å få og9-3 mer kjørbar ligger i en forsterket brakett til styrestaget + montering av subframestag. Tror speeedparts har det du trenger.

Edit:

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 7976fc65d6
http://shop.speedparts.se/sv/prod/subfr ... 7976fc65d6
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 14 sep 2011, 23:22

Kan vel ta med når en anbefaler sånne stag at de vil hindre motoren å gå under bilen ved en eventuell kollisjon. Istedet vil motoren komme inn til deg i kupen.

Eller gjelder det bare det største 6 punkt staget?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
To-Takt-Trond
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 168
Registrert: 27 des 2010, 15:17
Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av To-Takt-Trond » 15 sep 2011, 15:07

blir vel litt vrient med EU godkjenning og, hvis det er saken, eller?
dagens vits, BMW på vinterføre!

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av 99Turbo » 15 sep 2011, 22:09

To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt :P
noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får :wink: ) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere. :)

Brukeravatar
To-Takt-Trond
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 168
Registrert: 27 des 2010, 15:17
Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av To-Takt-Trond » 16 sep 2011, 07:45

99Turbo skrev:
To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt :P
noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får :wink: ) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere. :)
er nok ikke nødvendig å begynne med nylon foringer ennå nei :P
men ville ha fått bilen litt stivere og ikke krenge som hurtigruta i svingene rundt randsfjord'n :)
dagens vits, BMW på vinterføre!

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!

Legg inn av 99Turbo » 16 sep 2011, 23:35

Senk og spenstigere dempere av noe slag først. Jeg liker Eibach ettersom de er litt mer progresive og dermed noe mer komfertable enn feks HR. men Det kommer jo an på hvordan du vil ha bilen, Viggen eller Aero fjærer er jo litt lavere og stivere også :) BIlstein sprint er jo et godt alternativ på demper siden.
Neste fornuftige er bakvogna, ihvertfall hvis du ønsker den mindre understyrt :)

Svar