Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
To-Takt-Trond
- 0.7 bar

- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Legg inn
av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 19:12
hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
dagens vits, BMW på vinterføre!
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 13 sep 2011, 19:47
Sikker demperene dine som er utslitt...
Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
To-Takt-Trond
- 0.7 bar

- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Legg inn
av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 20:13
Aleks-ander_N948 skrev:Sikker demperene dine som er utslitt...
Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører

demperne er nye

men er vant med å kjøre sportline merc...
ca pris på noe slikt da?
dagens vits, BMW på vinterføre!
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 13 sep 2011, 20:18
Sjekk på Speedparts...

Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
To-Takt-Trond
- 0.7 bar

- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Legg inn
av To-Takt-Trond » 13 sep 2011, 20:20
Aleks-ander_N948 skrev:Sjekk på Speedparts...

Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
hehe, sjekka det akkurat nå... koster å væra kar

får fikse clutch først

dagens vits, BMW på vinterføre!
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 14 sep 2011, 23:22
Kan vel ta med når en anbefaler sånne stag at de vil hindre motoren å gå under bilen ved en eventuell kollisjon. Istedet vil motoren komme inn til deg i kupen.
Eller gjelder det bare det største 6 punkt staget?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
To-Takt-Trond
- 0.7 bar

- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Legg inn
av To-Takt-Trond » 15 sep 2011, 15:07
blir vel litt vrient med EU godkjenning og, hvis det er saken, eller?
dagens vits, BMW på vinterføre!
-
99Turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 476
- Registrert: 05 nov 2006, 19:53
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Legg inn
av 99Turbo » 15 sep 2011, 22:09
To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får

) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere.

-
To-Takt-Trond
- 0.7 bar

- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Legg inn
av To-Takt-Trond » 16 sep 2011, 07:45
99Turbo skrev:To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får

) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere.

er nok ikke nødvendig å begynne med nylon foringer ennå nei

men ville ha fått bilen litt stivere og ikke krenge som hurtigruta i svingene rundt randsfjord'n

dagens vits, BMW på vinterføre!
-
99Turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 476
- Registrert: 05 nov 2006, 19:53
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Legg inn
av 99Turbo » 16 sep 2011, 23:35
Senk og spenstigere dempere av noe slag først. Jeg liker Eibach ettersom de er litt mer progresive og dermed noe mer komfertable enn feks HR. men Det kommer jo an på hvordan du vil ha bilen, Viggen eller Aero fjærer er jo litt lavere og stivere også

BIlstein sprint er jo et godt alternativ på demper siden.
Neste fornuftige er bakvogna, ihvertfall hvis du ønsker den mindre understyrt
