Hei
Har ved tre-fire anledninger direkte støytendenser ned ved høyre framhjul ved normal kjøring - hørtes ut som noe hang og slang og dunket borti der.
Ved en annen anledning var det bare piping.
Antok at caliperen hadde begynt å henge (pga piping) , at den var løs, eller at bremseklossene hadde sprukket - men nei.
Alt ser fint ut.
Alle bolter er tighte og alt ser i orden ut (har hatt ut caliperen og sett over den). Og hjulet ruller fint.
Bilen oppfører seg stort sett helt normalt - men plutselig uten forvarsel, og uten at jeg bremser, kan denne lyden komme.
Noen Poirot der ute?
Ulyd h framhjul 9-5
Moderator: Moderatorer
- Karl N1641
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1641
- Navn: Karl
- Bil: 9-5
- Sted: Aust-Agder
- Kontakt:
Re: Ulyd h framhjul 9-5
Pipinga vil du sannsynligvis bli kvitt ved å legge på kobberpasta på glideflatene (pass på å ikkje få noko på kontaktområdene mellom kloss og skive).
Ut frå din ulydsbeskrivelse ville eg sjølv ha sjekka fleire ting, f.eks.:
-styrekula (om denne er slitt vil den kunne gi slark og dermed avgi dunke-lyder)
-knekt fjær (kan gi dunke-/"kneppe"-lyder)
Ut i frå beskrivelsen din trur eg neppe det er hjul- eller fjørbeinslager, eller varmeskjoldet (som kan ligge inntil skiva og lage skrapelyder).
Mvh. Karl
Ut frå din ulydsbeskrivelse ville eg sjølv ha sjekka fleire ting, f.eks.:
-styrekula (om denne er slitt vil den kunne gi slark og dermed avgi dunke-lyder)
-knekt fjær (kan gi dunke-/"kneppe"-lyder)
Ut i frå beskrivelsen din trur eg neppe det er hjul- eller fjørbeinslager, eller varmeskjoldet (som kan ligge inntil skiva og lage skrapelyder).
Mvh. Karl
Har for øyeblikket ingen SAABer

2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS
--O-o-O--
Om du klikker her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius