Jeg har prøvd en del forskjellig på 9-5. EBC redstuff med Brembo kalipere, "Brembo"(aner ikke hvem som produserer klossene) i Hirschkalipere (større Brembokalipere) og Ferrodo DS2500 klosser i Hirschkalipere. Jeg er ikke i tvil om hva som er best, Ferrodoklossene tar med en gang, kalde som varme, og bremser godt med lavt pedaltrykk. Kjørte dem så varme at skivene skiftet farge og krakkelerte i overflaten på Våler i år, likevel stoppet det så passasjeren hang i stroppen. Jeg har aldri hatt så bra bremser!
Litt morsomt var det også å se at en dag med herjing nesten ikke hadde gitt slitasje på klossene. Klossene det sto Brembo på ble voldsomt slitt av en banedag, redstuffklossene ble utslitt av en tur rundt
Byneset. Det er også stor forskjell på hvordan klossene tar kalde, brukes de på vei så må de funke med en gang. Redstuff egner seg ikke for vanlig vei, det er iallfall min erfaring.
bremser 9000
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: bremser 9000
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: bremser 9000
At ferrodo e best er jo svært sannsynlig, de koster en del mer og de er store i motorsykkel-R-segmentet. De orginale SAAB klossene er i hvertfall bedre en biltema klossene, de koster ca det samme også!Ingvar N629 skrev:Jeg har prøvd en del forskjellig på 9-5. EBC redstuff med Brembo kalipere, "Brembo"(aner ikke hvem som produserer klossene) i Hirschkalipere (større Brembokalipere) og Ferrodo DS2500 klosser i Hirschkalipere. Jeg er ikke i tvil om hva som er best, Ferrodoklossene tar med en gang, kalde som varme, og bremser godt med lavt pedaltrykk. Kjørte dem så varme at skivene skiftet farge og krakkelerte i overflaten på Våler i år, likevel stoppet det så passasjeren hang i stroppen. Jeg har aldri hatt så bra bremser!
Litt morsomt var det også å se at en dag med herjing nesten ikke hadde gitt slitasje på klossene. Klossene det sto Brembo på ble voldsomt slitt av en banedag, redstuffklossene ble utslitt av en tur rundt
Byneset. Det er også stor forskjell på hvordan klossene tar kalde, brukes de på vei så må de funke med en gang. Redstuff egner seg ikke for vanlig vei, det er iallfall min erfaring.
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: bremser 9000
Hvor selg dem ferrodo og ca pris på gateklossa for 9-5 evt flere alternativ?
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: bremser 9000
Evt Trondheim clutch og brems.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan