Hei godtfolk.
Jeg har slitte bremseskiver bak på min 05 modell 9-3ss og tenke å bytte klosser og skiver bak.
Jeg hadde gode planer om å få gjort dette i kveld, men har ikke gjort dette før på en 9-3.
"Selvfølgelig" oppstår det uventede ting.
Nuhvel.
Problemet er at jeg ikke får presset inn stempelet i kalipperen.
Er det trykk OG rotasjon som gjelder?
Rotasjon med klokken ("skru stempelet inn i kalipperen") ?
Kan noen eventuelt tipse om hvor man får tak i verktøy til denne jobben for en grei penge?
Takker for alle tips!
--
-Stian
Bremsebytte bak 2005 9-3ss, Kalipper problem
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 144
- Registrert: 23 des 2006, 12:04
- Medlemsnummer: 1361
- Navn: Stian
- Bil: '94 9000 CSE 2,3t
- Sted: Tysnes
Bremsebytte bak 2005 9-3ss, Kalipper problem
MY09 9-3SC 1,9TiD
M94 9000 2,3t CSE Godbilen!
M78 99 2,0L RIP
M94 9000 2,3t CSE Godbilen!
M78 99 2,0L RIP
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 176
- Registrert: 19 feb 2010, 21:36
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Re: Bremsebytte bak 2005 9-3ss, Kalipper problem
Hei
Har ikke byttet på 9-3, men mer el. mindre std. på biler med brekket på caliperen bak er at du må skru med klokken og trykke det inn samtidig.
Har du 2 små hull i stempelet så er det sannsynlig at du må skru og presse.
Biltema har no verktøy som passer til flere biler.
Har ikke byttet på 9-3, men mer el. mindre std. på biler med brekket på caliperen bak er at du må skru med klokken og trykke det inn samtidig.
Har du 2 små hull i stempelet så er det sannsynlig at du må skru og presse.
Biltema har no verktøy som passer til flere biler.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Re: Bremsebytte bak 2005 9-3ss, Kalipper problem
Her må stempelet skrues inn igjen ja, med klokken
og når du skal bytte bremser bak på en sånn bil, så er det lurt og ta ut gummien som ligger rundt glidepinnene og
rengjøre for eir.
Det som skjer er at det danner seg eir og drit rundt/bak gummien som igjen gjør at man får bremseheng
og når du skal bytte bremser bak på en sånn bil, så er det lurt og ta ut gummien som ligger rundt glidepinnene og
rengjøre for eir.
Det som skjer er at det danner seg eir og drit rundt/bak gummien som igjen gjør at man får bremseheng
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln