MY98 -> MY02 Forstilling

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Marius N1698
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 28 apr 2008, 19:27
Medlemsnummer: N1698
Navn: Marius Husnes
Bil: 1998 Saab 9-5
Sted: Mo i Rana

MY98 -> MY02 Forstilling

Legg inn av Marius N1698 » 26 jul 2011, 08:06

Til dere som har gjort denne jobben:

Jeg er i kontakt med en skrot i Sverige som nettop har demontert en MY04.
De har plukket ned hele forstillingen og samlet det vi tror er alt jeg trenger.
Kan dere se over dette bildet og komme med eventuelle kommentarer på hva som muligens mangler?

Bilde

Mvh
Marius Husnes
1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: MY98 -> MY02 Forstilling

Legg inn av Ingvar N629 » 26 jul 2011, 11:20

Brakettene til motorfeste og momentstag på kassa. Den subframen vil ikke passe til den innfestinga du har i dag, men det har jeg vel nevt før så du vet det sikkert. Kassa di fra 98 har vel heller ikke festepunkter for øvre motorfestebrakett.

Ellers ser det komplett ut, fjørbein/dempere har du vel nye.

Mellomakslingen trenger du ikke å bytte, men det kan jo være kjekt å presse inn nytt lager i lagerstøtta og bare bytte den ut likevel.

Men fysj så rusten den subframen så ut, en av de verre. Du får sandblåse og lakke litt, og så kan du sikkert bytte ut iallfall de bakre foringene i selve subframen til powerflex med en eneste gang :wink: Det er seks foringer i subframen, alle er like, men det er de bakre som bruker å ryke, så da er det nok de som får størst påkjenning mtp vridning. Jeg synes faktisk hele bilen ble stivere av å bytte disse foringene til powerflex.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Marius N1698
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 28 apr 2008, 19:27
Medlemsnummer: N1698
Navn: Marius Husnes
Bil: 1998 Saab 9-5
Sted: Mo i Rana

Re: MY98 -> MY02 Forstilling

Legg inn av Marius N1698 » 26 jul 2011, 11:23

Takker Ingvar!

De fleste delene skal få seg en runde i sandblåsekabinettet og deretter en runde lakk :)
Subframen blir satt på vent til ny girkasse er i hus, men foringer o.l. er allerede bestillt.
1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: MY98 -> MY02 Forstilling

Legg inn av Ingvar N629 » 26 jul 2011, 11:29

Da blir det flotters! Ny motor på gang og ferdig innkjørt til klubbtreffet på ACR?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Marius N1698
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 28 apr 2008, 19:27
Medlemsnummer: N1698
Navn: Marius Husnes
Bil: 1998 Saab 9-5
Sted: Mo i Rana

Re: MY98 -> MY02 Forstilling

Legg inn av Marius N1698 » 26 jul 2011, 11:35

Påbegynt, ja, ferdig, neppe :/
1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS

Svar