Saab 9-5 (Aero/Hirsch) eller 9-3ss TurboX bremser på 9000

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-5 (Aero/Hirsch) eller 9-3ss TurboX bremser på 900

Legg inn av Ingvar N629 » 29 aug 2011, 14:08

Som vi pratet om på lørdag, så kan du glemme kalipere fra TurboX samt de nye Hirsch-kaliperne. De gamle Hirsch-kaliperne som jeg har bør gå fint dersom du får tak i/får laget braketter for disse. Det skal være mulig å få tak i braketter, da disse kaliperne er produsert av Brembo, og de har blitt solgt til Saab 9000. SP solgte vel disse en stund.

Skivene kan sikkert skaffes, sjekk med bremsefirma som tar inn uborede skiver, og kjøp skiver med samme mål som for 9000, men med 330 mm diameter, og få boret opp nødvendige hull. Ta-daa! Tipper Trondheim clutch og brems kan fikse dette, jeg kan høre med dem om du vil.

Om du får godkjent dette er jo en annen sak. Det finnes TUV-papirer på Hirsch sine bremser, men de gjelder for 9-5. Ta en tlf til relevant person hos lokalt Biltilsyn og spør om papirer fra annen Saab-modell kan godtas, evt hva som må til av tilleggsdokumentasjon. F eks styrkeberegning av brakettene skal det nok være mulig å få til :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar