Side 1 av 1
1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 19:12
av To-Takt-Trond
hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 19:47
av Aleks-ander_N948
Sikker demperene dine som er utslitt...
Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 20:13
av To-Takt-Trond
Aleks-ander_N948 skrev:Sikker demperene dine som er utslitt...
Men om du vil ha en stivere bil og senke den kan jeg anbefale Bilstein dempere og Eibach senkefjører

demperne er nye

men er vant med å kjøre sportline merc...
ca pris på noe slikt da?
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 20:18
av Aleks-ander_N948
Sjekk på Speedparts...

Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 20:20
av To-Takt-Trond
Aleks-ander_N948 skrev:Sjekk på Speedparts...

Men er vel ikke noen billig fornøyelse...
hehe, sjekka det akkurat nå... koster å væra kar

får fikse clutch først

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 13 sep 2011, 22:02
av EdHunter N815
Trikset for å få og9-3 mer kjørbar ligger i en forsterket brakett til styrestaget + montering av subframestag. Tror speeedparts har det du trenger.
Edit:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 7976fc65d6
http://shop.speedparts.se/sv/prod/subfr ... 7976fc65d6
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 14 sep 2011, 23:22
av Aleks-ander_N948
Kan vel ta med når en anbefaler sånne stag at de vil hindre motoren å gå under bilen ved en eventuell kollisjon. Istedet vil motoren komme inn til deg i kupen.
Eller gjelder det bare det største 6 punkt staget?
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 15 sep 2011, 15:07
av To-Takt-Trond
blir vel litt vrient med EU godkjenning og, hvis det er saken, eller?
Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 15 sep 2011, 22:09
av 99Turbo
To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får

) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere.

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 16 sep 2011, 07:45
av To-Takt-Trond
99Turbo skrev:To-Takt-Trond skrev:hey!
har en 9-3 som håndterer som en båt

noen som har forslag til noe godt senkesett?
Er det den bilen som er nevnt i et annet spørsmål her også, en 9-3 uten turbo?
I så fall er det en del ting som ikke er nødvendig fordi du ikke har (eller får

) så mye krefter at det er et problem for opphenget å takle det.
Nylon foringer i opphenget bak og nytt 22mm krengestag bak gjør bilen mye mindre understyrt og mye mer presis i bakvogna.
Styreklemma har kanskje noe å si på veldig hard svingkjøring, men den er vel kanskje mest for å roe tannstanga under pådrag. Og når en har trimma turbo bil så trengs den helt klart. Er jo også å få nylon i opphenget til tannstanga. Ellers er det vel noe å hente på nylon i bærearmene, men det trenges ikke det bakre i støttearmen. Men aller mest trenger du nok nye litt stivere og lavere fjærer og noe mer spenstige dempere.

er nok ikke nødvendig å begynne med nylon foringer ennå nei

men ville ha fått bilen litt stivere og ikke krenge som hurtigruta i svingene rundt randsfjord'n

Re: 1999 mod 9-3 BÅT!!!
Lagt inn: 16 sep 2011, 23:35
av 99Turbo
Senk og spenstigere dempere av noe slag først. Jeg liker Eibach ettersom de er litt mer progresive og dermed noe mer komfertable enn feks HR. men Det kommer jo an på hvordan du vil ha bilen, Viggen eller Aero fjærer er jo litt lavere og stivere også

BIlstein sprint er jo et godt alternativ på demper siden.
Neste fornuftige er bakvogna, ihvertfall hvis du ønsker den mindre understyrt
