Polyforinger mm!
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Polyforinger mm!
Jeg har pr idag "rear trailing arm bush" og "front wishbone front bush"
Så skal dette kjøpes: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3849
Hvilke evt flere polyforinger bør jeg kjøpe inn?
Så skal dette kjøpes: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3849
Hvilke evt flere polyforinger bør jeg kjøpe inn?
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Polyforinger mm!
Den eneste av poly foringene som er tilgjengelig da er denne:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1164
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Polyforinger mm!
Er det noe annet i chassiet som anbefales å byttes(har koni fsd dempere)
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Polyforinger mm!
SAS krengestag, følger da med foringer til disse. Blir ny bil!!
Ellers har vi flere muligheter, K-Mac kuleforing til bakhjulsoppheng som gir justerbar camber, bakre foringer til bærearmene foran og foringene til selve subframen finnes i polyurethan alle sammen.
Ellers har vi flere muligheter, K-Mac kuleforing til bakhjulsoppheng som gir justerbar camber, bakre foringer til bærearmene foran og foringene til selve subframen finnes i polyurethan alle sammen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Polyforinger mm!
Har den 25/22mm stabstag med i tankan, 400£ for det på partsforsaab, samt 50£ for det siste settet med polyforinga! Det som e et spørsmål e trim, har td04 turbo og har lyst på 280hk 400nm, treng vel saksofon, intercooler og 3"avgass med sport/race cat samt ferrita resten. så e det bremsa, treng æ 345mm om æ ikke kjøre på bane? hold det med EBC 308mm skiva?Ingvar N629 skrev:SAS krengestag, følger da med foringer til disse. Blir ny bil!!
Ellers har vi flere muligheter, K-Mac kuleforing til bakhjulsoppheng som gir justerbar camber, bakre foringer til bærearmene foran og foringene til selve subframen finnes i polyurethan alle sammen.
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Polyforinger mm!
Aerobremsene holder langt til gatebruk, effekten du ønsker deg er jo ikke akkurat herrejøss heller, så større bremser enn 308mm skal det mye til at du trenger. Dersom du kjører hardt på bane så blir det noe annet, men langs vei skal du være temmelig idiot for å bruke dem opp.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Polyforinger mm!
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 5e29159ef0Ingvar N629 skrev:Aerobremsene holder langt til gatebruk, effekten du ønsker deg er jo ikke akkurat herrejøss heller, så større bremser enn 308mm skal det mye til at du trenger. Dersom du kjører hardt på bane så blir det noe annet, men langs vei skal du være temmelig idiot for å bruke dem opp.
Denne, er det mye arbeid å skifte alt dette?, er det 3 punkter pr side, evt er det noe som typisk slites ut?
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Polyforinger mm!
Det lurer jeg også på. Har handlet inn foringene, men er skeptisk til å få ut de gamle. Så hvis noen har byttet disse, så må de gjerne fortelle...Singsaker skrev:http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 5e29159ef0Ingvar N629 skrev:Aerobremsene holder langt til gatebruk, effekten du ønsker deg er jo ikke akkurat herrejøss heller, så større bremser enn 308mm skal det mye til at du trenger. Dersom du kjører hardt på bane så blir det noe annet, men langs vei skal du være temmelig idiot for å bruke dem opp.
Denne, er det mye arbeid å skifte alt dette?, er det 3 punkter pr side, evt er det noe som typisk slites ut?
lawicel CanUsb, og Tech2!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Polyforinger mm!
De to bakerste slites normalt sett ut først. Subframen må selvsagt løsnes, men dersom en har bra verktøy til å presse ut de gamle foringene så trenger man bare å slippe subframen ned halvannen decimeter. Det sitter metallhylse rundt de gamle foringene. De nye har krave på begge sider og er ikke delbare, så de må presses inn. Jeg smurte på godt med kobberpasta og presset dem enkelt og greit inn med garasjejekken.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Birger N372
- 1,5 bar
- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Re: Polyforinger mm!
Det blir litt billigere å handle direkte fra Swedish Auto Specialties i USA: $385 pluss $110 i frakt (totalt $495). Hos PFS koster det £335 (du trekker fra VAT siden vi ikke er i EU) og frakt er £37,50 (totalt £372,50). Du sparer altså ca 600NOK med dagens kurser inn til Norge.Singsaker skrev:Har den 25/22mm stabstag med i tankan, 400£ for det på partsforsaab
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 821
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Polyforinger mm!
Birger N372 skrev:Det blir litt billigere å handle direkte fra Swedish Auto Specialties i USA: $385 pluss $110 i frakt (totalt $495). Hos PFS koster det £335 (du trekker fra VAT siden vi ikke er i EU) og frakt er £37,50 (totalt £372,50). Du sparer altså ca 600NOK med dagens kurser inn til Norge.Singsaker skrev:Har den 25/22mm stabstag med i tankan, 400£ for det på partsforsaab
Ka veit ikke folk lenger

07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.