Stabilisatorstag foringa

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Apollo, N1519
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 170
Registrert: 31 aug 2008, 02:03
Medlemsnummer: N1519
Navn: Kristoffer
Bil: Saab 9-3 Viggen
Sted: Hordaland, Sogn og Fjordane

Stabilisatorstag foringa

Legg inn av Apollo, N1519 » 24 jan 2012, 00:21

Er det mykje jobb å skifte til dissa foringane http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1158?
Må ein skru ut motoren for å komme til?, ser at WIS seie at motoren må ut får å bytte staget.
1999 Saab 9-3 Viggen
1997 Peugeot 406 Svti
1996 Peugeot 406 1,8 st

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: Stabilisatorstag foringa

Legg inn av 99Turbo » 24 jan 2012, 01:41

De du linker til er gjort på 15 min per side å skifte, det er stab stag linkene som linker stab staget til bærearmene. Du tenker på foringene der stab staget er festet til karosseriet tror jeg. De ligger mellom bjelken under motoren og motoren.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Stabilisatorstag foringa

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jan 2012, 08:27

Ta ut motoren?? Hvorfor ikke bare løsne subframen og senke ned??
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar