Side 1 av 1
foringer i tannstang
Lagt inn: 27 jun 2012, 22:37
av saab9000aero
Lurte på om noen har skiftet de to foringene som står i tannstangen?
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 6-430.html
bilen deter snakk om er en 2000 mod 9-5
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 29 jun 2012, 22:06
av saab9000aero
Ingen som har gjort den jobben eller?
foringer i tannstang
Lagt inn: 29 jun 2012, 23:40
av UstaBilstad N1616
Jeg byttet den eine foringa ut med partsforsaab sin "steering rack clamp". Denna vil jeg si er et MUST på saab!!
Jeg har også den eine Polyflex foringa som passer passasjersiden av tannstaget hvis du er interessert og har en slik tannstang:-) :
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... e7435.html
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 29 jun 2012, 23:45
av saab9000aero
9-3 du har. Er langt i fra samme type tannstang og jobb. Men ser de foringene er samme på og900 og 9000.
Noen som har skiftet på de før?
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 30 jun 2012, 00:24
av EdHunter N815
Er det slik at de MÅ skiftes, eller er det kun snakk om bytte til powerflex for stivheten? I fall det siste er det ikke verdt arbeidet i forhold til stivhet tror jeg, for det er svært lite de foringene flekser i utgangspunktet. Og så må nok tannstangen ut for å få montert dem er jeg redd...
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 30 jun 2012, 09:39
av saab9000aero
Om de må skiftes vet eg ikke. Men at de skal skiftes er sikkert. å må den ut er det bare litt ekstra arbeid i så tilfelle. Skal skifte de foringene i traversen samtidig. For de som står der er i hvertfall boss og feilmontert.
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 30 jun 2012, 12:38
av Tor N12
Jeg skiftet disse på 9000. Hadde motoren ute så for meg var det en lett jobb.
foringer i tannstang
Lagt inn: 30 jun 2012, 23:16
av UstaBilstad N1616
Oi, beklager! leste nok feil i første post
jaja det passer nok ikke da nei
Re: foringer i tannstang
Lagt inn: 16 jul 2012, 22:49
av EdHunter N815
Jeg byttet traversforingene i vår, og endte opp med å ta ned hele traversen like godt. Ikke noen veldig komplisert affære, og med kun hobbyverktøy tilgjengelig er det enklere enn å knote med foringsbytte mens greiene står på bilen. For din del slår du to fluer i en smekk, siden du da samtidig kommer lett til foringene på tannstangen uten å måtte demontere hydraulikk og rattstamme.