Side 1 av 1

foringer i tannstang

Lagt inn: 27 jun 2012, 22:37
av saab9000aero
Lurte på om noen har skiftet de to foringene som står i tannstangen? http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 6-430.html

bilen deter snakk om er en 2000 mod 9-5

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 29 jun 2012, 22:06
av saab9000aero
Ingen som har gjort den jobben eller?

foringer i tannstang

Lagt inn: 29 jun 2012, 23:40
av UstaBilstad N1616
Jeg byttet den eine foringa ut med partsforsaab sin "steering rack clamp". Denna vil jeg si er et MUST på saab!! :-D Jeg har også den eine Polyflex foringa som passer passasjersiden av tannstaget hvis du er interessert og har en slik tannstang:-) :

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... e7435.html

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 29 jun 2012, 23:45
av saab9000aero
9-3 du har. Er langt i fra samme type tannstang og jobb. Men ser de foringene er samme på og900 og 9000.
Noen som har skiftet på de før?

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 30 jun 2012, 00:24
av EdHunter N815
Er det slik at de MÅ skiftes, eller er det kun snakk om bytte til powerflex for stivheten? I fall det siste er det ikke verdt arbeidet i forhold til stivhet tror jeg, for det er svært lite de foringene flekser i utgangspunktet. Og så må nok tannstangen ut for å få montert dem er jeg redd...

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 30 jun 2012, 09:39
av saab9000aero
Om de må skiftes vet eg ikke. Men at de skal skiftes er sikkert. å må den ut er det bare litt ekstra arbeid i så tilfelle. Skal skifte de foringene i traversen samtidig. For de som står der er i hvertfall boss og feilmontert.

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 30 jun 2012, 12:38
av Tor N12
Jeg skiftet disse på 9000. Hadde motoren ute så for meg var det en lett jobb.

foringer i tannstang

Lagt inn: 30 jun 2012, 23:16
av UstaBilstad N1616
Oi, beklager! leste nok feil i første post ;-) jaja det passer nok ikke da nei :-)

Re: foringer i tannstang

Lagt inn: 16 jul 2012, 22:49
av EdHunter N815
Jeg byttet traversforingene i vår, og endte opp med å ta ned hele traversen like godt. Ikke noen veldig komplisert affære, og med kun hobbyverktøy tilgjengelig er det enklere enn å knote med foringsbytte mens greiene står på bilen. For din del slår du to fluer i en smekk, siden du da samtidig kommer lett til foringene på tannstangen uten å måtte demontere hydraulikk og rattstamme.