Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kristian N2360
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 13 mar 2012, 12:52
Medlemsnummer: N2360
Navn: Kristian
Bil: Saab 93 SE 2002

Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Kristian N2360 » 26 mar 2013, 13:48

Hei

Jeg står da ovenfor ett lite problem.
Jeg tror jeg trenger nye dempere, og da tenker jeg litt senk i samme slengen.

Da har jeg kommet opp med 2 alternativer som jeg finner mest fristende.

Alternativ A: Bilstein B8 med Lesjøfors eller Eibach fjærer

Alternativ B: Sachs Super Touring senke dempere med Eibach fjærer.

Jeg tenker da ca. 30-35mm senk.

Disse ligger veldig likt i pris, så jeg finer meg selv revet mellom de, da Sachs er sånn ca. originalt, og Bilstein har ett veldig godt rykte.


Noen som har noen innspill?
Saab 93 SE 2.0t -02

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Ingvar N629 » 26 mar 2013, 13:53

Kjenner ikke til Sachs super touring, men hvis de er noe som de Sachs-demperne som leveres til originalt sportsunderstell så blir de etter min mening i mykeste laget sammen med senkefjærer. Harde fjærer krever mye av demperne.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Kristian N2360
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 13 mar 2012, 12:52
Medlemsnummer: N2360
Navn: Kristian
Bil: Saab 93 SE 2002

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Kristian N2360 » 26 mar 2013, 16:42

Snakket med Hellanor, de forhandler Sachs, de sa at disse var til senket bil, eller skulle kombineres med senkefjærer.

Men du hadde valgt Bilstein B8?
Saab 93 SE 2.0t -02

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av little_e » 26 mar 2013, 19:46

Bilstein B8 Sprint any day.. det er kvalitetsdempere. Solid laget. De koster en slant, men de er virkelig verdt det.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av saab9000aero » 26 mar 2013, 20:25

Bilstein og h&r er en konge kombinasjon. Finnes ikke bedre.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
Kristian N2360
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 13 mar 2012, 12:52
Medlemsnummer: N2360
Navn: Kristian
Bil: Saab 93 SE 2002

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Kristian N2360 » 26 mar 2013, 20:50

saab9000aero skrev:Bilstein og h&r er en konge kombinasjon. Finnes ikke bedre.
Bilstein B8 og Eibach eller Lesøfors da?
Saab 93 SE 2.0t -02

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av saab9000aero » 26 mar 2013, 23:45

Eibach også funker men siste nevnte hadde eg ikke tenkt tanken på engang.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

hm bil
Innlegg: 4
Registrert: 06 apr 2013, 22:59

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av hm bil » 01 mai 2013, 20:15

Har en saab 9-5 t 1998mod, Jeg kjøre med Sachs Super Touring senke dempere med Eibach fjærer.kjøpte det på hellanor kokstad.Senket den 30mm. Har dekk 225-40-18. Bilen ser fin ut og fine kjøreegenskaper,kan anbefales passelig stiv og god komfort.

_marius
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 538
Registrert: 22 mar 2012, 21:34
Medlemsnummer: N2526
Navn: Marius Flatby
Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
Sted: Oslo

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av _marius » 01 mai 2013, 23:04

Fin oversikt i denne "spalten" også om hvilke fjærer man finner TUV papirer på om man er slikt anlagt..
Lesjöfors har ganske få typer med TUV, for eks.
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre

Gunnar N1413
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 02 jul 2008, 18:20
Medlemsnummer: N1413
Navn: Gunnar Lia
Bil: Saab 9-5 1.9 Tid 2006
Sted: Elverum, Hernes

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Gunnar N1413 » 02 mai 2013, 00:55

Jeg kjøpte B6 ifjor høst fra partsfor
saab det var billigst og jeg er kjempe fornøyd.
Har ikke prøvd sachs, men Bilstein dempere av B6 eller bedre kvalitet er skikkelige greier. Kraftig stang og skikkelig bygget.
Anbefales.
Gunnar
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300

Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Talker » 01 jun 2013, 13:25

Stemmer det at Eibach ikke er noe særlig stivere enn orginalt, bare lavere? Og at H&R er da endel stivere enn Eibach? Vet ikke om dette ville gjelde ale biler men er ng900 dette ble nevt om på et forum...

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Re: Bilstein B8 vs Sachs Super Touring for senket bil?

Legg inn av Surbotaab N369 » 21 jun 2013, 11:03

Talker skrev:Stemmer det at Eibach ikke er noe særlig stivere enn orginalt, bare lavere? Og at H&R er da endel stivere enn Eibach? Vet ikke om dette ville gjelde ale biler men er ng900 dette ble nevt om på et forum...
Veldig fornøyd med Sachs Super Touring og Eibach kombinert med polyforinger og 225/40-18 på 9-5`en ihvertfall.. Passe komfortabelt men samtidig sportslig. Har endel dårlige veier rundtomkring her så alt for stiv bil er uaktuelt...
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Svar