Ønsker å bekrefte en ting: kjøpte nettopp et par calipere 16" bak (bildelsbasen), de kunne ikke si om det var til 300mm skive, bare at det var 16", men det er vel bare to størrelser - 280/286mm (før og etter -99) som er 15" og 300 som er 16"? De satt på en 2,3 B235E.
Det er vel dette som er AERO-caliperen?
Kjapt om 15" og 16" bremser
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Kjapt om 15" og 16" bremser
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kjapt om 15" og 16" bremser
Biler med B235E hadde ikke disse bremsene, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Kjapt om 15" og 16" bremser
Hmm, 16" er bekreftet info. Det betyr vel 300mm? Motorkoden kan jo være feil.
Hadde ikke alle 2,3 de store bremsene bak fra 02??
Hadde ikke alle 2,3 de store bremsene bak fra 02??
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kjapt om 15" og 16" bremser
Nei.
Om vi ser bort fra Hirsch, så ble det levert tre forskjellige konfigurasjoner bremser.
B1= 288mm/286mm
B2= 308mm/300mm
B3= 308mm/286mm
Du er på jakt etter bremser fra en bil med B2, og må da finne en bil fra 2002 eller nyere med en av følgende motorer, B235R (Aero), B235L (2,3T 220 hk), B308E (3,0 V6 bensin) eller D308L (3,0 TiD).
Om vi ser bort fra Hirsch, så ble det levert tre forskjellige konfigurasjoner bremser.
B1= 288mm/286mm
B2= 308mm/300mm
B3= 308mm/286mm
Du er på jakt etter bremser fra en bil med B2, og må da finne en bil fra 2002 eller nyere med en av følgende motorer, B235R (Aero), B235L (2,3T 220 hk), B308E (3,0 V6 bensin) eller D308L (3,0 TiD).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Kjapt om 15" og 16" bremser
Takk for info! Da ser det vel ut til at skroten mest sannsynlig har bomma litt på infoen. Har nå fått fatt i bakbremser fra en bil med G i pos 8 og 2 i pos 10 i chassinr, altså en fulltrykker B235R fra 2002. Så da årner det seg bra!
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner