Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Legg inn
av TiaZzz » 10 jun 2013, 15:34
Hei.
Jeg har for tiden 17" ALU 50 (5-spoke twin) på 9-5en som vel var 9-3 SS Aero-felger i sin tid. Meget fornøyd med dem, men etter Trollhättan-tur så ser jeg jo at 17" er for vinterdekk og gamle gubber. Vet noen om designet på disse var original SAAB, og hvis ikke, hvem kunne ha produsert disse for SAAB? Er sugen på 18" og jeg synes designet er meget pent. Vi kan jo ikke alle kjøre med BBS CH/CK.
Edit: Mon tro om bildet fungerer:

-
TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Legg inn
av TiaZzz » 11 jun 2013, 01:01
Har sjekket litt selv og har kommet opp med tre alternativer. De er ikke helt like ALU 50, men ligner:
Fox Racing FX005:
Inovit Speed Silver:
Ronal R46 Silver:
Tror Inovit-felgene stemmer best med ALU 50, men skal lete litt mer. Fox-felgene ser absolutt best ut.
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 13 jun 2013, 23:19
Designet på dei aller, aller fleste SAAB-felgar er SAAB-unikt, det finns nokre som er rakt av BBS (der dei også er produsent), som fks. ALU29 til 1.gen 9-5/9-3 samt Independencefelgen til 9-3. Ellers er Ronal som du nemner produsent av enkelte eldre SAAB-felgar, der enkelte er plukka rett frå kalatogen til ronal virkar det som. Tidligare fikk SAAB (og monge andre bilfabrikkar) støypt felgar hjå Fundo i Høyanger, nyare SAAB-felgar som fks. ALU90 for å ta eit eksempel er produsert i Kina...
Men om du likar ALU50, prøv å få taki eit sett slike. Er kanskje ikkje den felgen som er oftast til salgs, men leitar en vil en til slutt finne somregel. Evt er jo alternativet nokre av dei andre du listar opp, kjøp den felgen du likar best er mitt råd, enten om du endar på original eller noko anna.