jeg har tenk på Zito wp111 felger.
noen som har disse på bilen?
hvor store hjul kan man ha på saab 9-5?
kom med forslag

Moderator: Moderatorer
Ja dette er erfart mange gangerTiaZzz skrev:Konsensus her inne er at 225 er bedre for 9-5 mtp. sporing. Mindre fare for å ta i plasten i hjulbuen også.
Originalt er ET49. I hht. kjøretøyforskriften kan innpress avvike med max. 7,5mm på hvert hjul, altså er det i praksis lovlig med alt fra ET42 til ET56 på 9-5. Faren for å bli tatt er vel minimal så lenge dekkene holder seg innenfor hjulbuekanten, men min erfaring med for mye feil innpress er i alle fall sporing med stor S.frkristiansen skrev:mener jeg har 40 på de jeg har nå, mens jeg haar også brukt noen med 35 mener jeg, de på 35 ble lit for ekstreme, originalt er vel 45 om jeg ikke husker helt feil da...
ja sånn var det ja, jeg husket feil i farten. da er de jeg har nå et45 og de jeg hadde før det 40 og ikke 35 som jeg sa ovenfor.EdHunter N815 skrev:Originalt er ET49. I hht. kjøretøyforskriften kan innpress avvike med max. 7,5mm på hvert hjul, altså er det i praksis lovlig med alt fra ET42 til ET56 på 9-5. Faren for å bli tatt er vel minimal så lenge dekkene holder seg innenfor hjulbuekanten, men min erfaring med for mye feil innpress er i alle fall sporing med stor S.frkristiansen skrev:mener jeg har 40 på de jeg har nå, mens jeg haar også brukt noen med 35 mener jeg, de på 35 ble lit for ekstreme, originalt er vel 45 om jeg ikke husker helt feil da...