Forbannet og frustrert

Aust Agder, Vest Agder, Telemark og Rogaland.
Distriktsansvarlig: Oscar Emil Lea

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
wollis
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 214
Registrert: 02 mar 2009, 02:46
Navn: Thomas
Bil: 2001 9-5 Aero Est.
Sted: Finnøy, Rogaland

Forbannet og frustrert

Legg inn av wollis » 08 aug 2010, 13:14

Hei folkens. Jeg må bare lufte ut frustrasjonen og ta et skudd i blinde her inne. Kona mi har nettopp kommet frem til Finnøy etter å ha tatt turen ned fra Stord. Turen som vi tar flere ganger i måneden holdt på å gå fryktelig galt, men heldigvis var marginene på hennes side.

Først ute var en sertifisert svime som pratet i mob. tlf med campingvogn på slep mot Aksdal fra ferjeleiet. Kona mi bråbremset og svingte så langt ut hun kunne. Tidligere nevnte vedkommende kom skjanglende i motgående kjøreretning med mesteparten av bil og vogn i motsatt kjørefelt. I siste sekund våknet idioten fra dvalen og fikk avverget front mot front. Dessverre fikk ikke min kone reg.nr., men det hadde vært bingo om noen her inne kjørte rett bak. Et skudd i blinde og sikkert ikke så mye å gjøre med det, men det er lov å håpe.

Neste svime kom ut fra en sidevei på Finnøy, kjørende Saab(uviss type). Han pratet i mob og med en person ekstra i bilen. Da fikk min kone igjen kjenne betydningen av topp bremser og gode dekk. Han stoppet først langt ut i veibanen. Vet noen hvem denne unge herremannen er, vær så snill å si ham noen alvorsord.

Jeg jobber med resultatet av slik uvettig og uaktsom kjøring altfor ofte. Det er fælt for både pårørende og andre involverte. Når det nesten skjer med noen en er glad i blir det altfor nærme og virkelig. Utblåsing avsluttet.

Fortsatt god sommer.

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

Re: Forbannet og frustrert

Legg inn av eiluN506 » 08 aug 2010, 14:44

Blir forbannet jeg også. Siste idiot er desverre ikke født enda :roll:
Mvh
Eimund

Brukeravatar
Bjørn
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 49
Registrert: 28 mar 2006, 23:31
Sted: Sandnes

Re: Forbannet og frustrert

Legg inn av Bjørn » 09 aug 2010, 21:54

Vi er mange på veiene og vi kan ikke alltid styre alt selv.
Derfor vil jeg som også ble nevnt tidligere i tråden gi ros til gode bremser og dekk.

Har dere tenkt over hvilken forskjell en halv meter i bremselengde kan bety både for deg som sjåfør og for en fotgjenger som i et tilfelle befinner seg like foran bilen?
Denne uken var det en stor hund som "ble reddet" av mine dekk og min bremsing.

La mobilen ringe til du har stoppet og la oss heller kjøre aktivt og med full konsentrasjon.
Det er mye mer gøy å nyte Saab-følelsen da :)
9.3 Viggen
og før det 900 lav turbo, 900 høyturbo ;) og 99cc

Bjarte
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 300
Registrert: 26 jul 2007, 04:53
Medlemsnummer: 1112
Navn: Bjarte Skjørestad
Bil: Saab 9000 CSE 2.3T 1996
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Forbannet og frustrert

Legg inn av Bjarte » 13 aug 2010, 13:35

Jeg blir skremt over hvor mange jeg ser prater i mobilen mens de kjører bil. Ser raskt at folk mister oppmerksomheten. Samme gjelder en del for handsfree, da det viser seg at samtalen er det som tar oppmerksomheten. :)
Saab 9-3 M08 1,9TiD SC
9-5 M02 2.3T SC - Døde / 9000 M96 2.3T CSE > Døde Tråd / 9-3 M04 2.0T Aero > Solgt / 9-5 M98 2,3t > Solgt / 900 M94 2,0i > Solgt

Svar