Legg inn
av Pasient N657 » 27 mai 2007, 22:19
Dette blir for dumt. Rett og slett for dumt.
Hvordan mener de at politiet skal håndheve denne loven? Det er ikke så lenge siden jeg hørte Arne Johansen (mener jeg han heter) være ute i media og klage på at Politiet har ALTFOR lite midler til og gjøre jobben sin ordentlig. Også skal de passe på at noen ungdommer ikke kjører stripa for "ofte"?
Nei, jeg tror virkelig at politiet har bedre ting og bruke ressursene sine på.
Og hvor skal ungdommene gjøre av seg da?
Fritidsklubben? Hvilken fritidsklubb om jeg tørr spørre?
De andre mange fritidstilbudene for ungdom i alderen 16-18 år? De finnes ikke. Så enkelt er det.
Det eneste som kommer til og skje, er at rånerne vil flytte seg til andre deler av byen, og så har vi samme leksa gående der etter et par år. Det de fleste politikere ikke greier og se er at råning er kultur, spesielt i bygdenorge. Altså, tenk over det, de fleste av oss rånere er egentlig ganske så snille.
Vi drikker oss ikke drita i helgene.
Vi sloss ikke.
Vi raver ikke rundt i sentrum.
Jeg spurte politiet om hva som var det værste med en lørdagskveld med stripa full av rånere. Vet dere hva jeg fikk til svar? "Alle de fulle folkene som raver rundt i sentrum og bråker"
Jeg har ikke mye til overs for de som ABSOLUTT skal spille så høyt de bare makter sånn at det høres ut som om bilen skal riste sammen, spesielt ikke i sentrum. Jeg har anlegg for ca 15 000 i bilen min, hvor subben og forsterker til subben utgjør ca 2500 kroner. Dere kan selv tenke dere til hvilken lyd jeg er ute etter. Og jeg spiller nesten aldri høy musikk i sentrum, jeg liker ikke oppmerksomheten. Jeg skrur opp volumet når jeg er i 60/80 soner.
Jeg har hellers ikke noe til overs for de som absolutt skal kjøre svin. Jeg har heller ikke noe til overs for de som kjører biler som rett og slett er trafikkfarlige. De kan dere bare kvitte dere med for alt jeg bryr meg om.
MEN! De blir ikke kvitt rånerne. Sånn er det bare. Råning er i mine øyne så mange tusen ganger bedre enn og drikke seg dritings i helgene. Tenk over det, vi sitter bare i bilene våre, røyker og snakker drit med hverandre. Vi plager ingen. Det finnes jo selfølgelig unntak, men de fleste av rånerne på sortland (min gjeng, om jeg må få kalle de for det), er ganske så snille.
Nei, dette lovforslaget blir rett og slett for dumt i mine øyne. De begynner i feil ende! Få til et fullgodt kollektivtransporttilbud i distrikene, få til ordentlige fritidsaktiviter for ungdom. SÅ kan de begynne å snakke om og forby noe som i utgangspunktet er bygde-kultur!
- Pasient