Nei, jeg har ikke tenkt å jekke opp bilen og sette'n i 2.gir.Ventilen blir nemlig i veien!

Det er forresten 16" Aero med polert kant, for den som ikke måtte skjønne det..
Moderator: Moderatorer
lur en lillebror til å gå på med vannslipepapir..Rune N35 skrev:Har brukt nesten en hel boks med Turtle Rubbing Compound, og er nesten ferdig med én felg!! Det som har skjedd er vel at lakken har oksydert endel..Noen som veit om no bedre metoder?!
Nei, jeg har ikke tenkt å jekke opp bilen og sette'n i 2.gir.Ventilen blir nemlig i veien!
Det er forresten 16" Aero med polert kant, for den som ikke måtte skjønne det..
Nei, helt crome blir det ikke. men du får en fin aluminiums-kant liksom. http://home.no/kaiacl/felger/felger.htm ... mvh oddiRune N35 skrev:hehe, skaffer du sånne lillebrødre eller? mangler det jeg...blir'e blankt da??får det liksom ikke helt 100 med den gjørma.
Vetikke, er kanskje lurt mht at aluminiumen blir stygg etter en tid i dårlig vær.. Jeg har planer om klarlakk, men hvis bilen blir ferdig iløpet av uka, bør vel felgene hastebehandles, og da gidder jeg ikke stresse med klarlakk, får heller pusse litt igjen til høsten:)Rune N35 skrev:Takker, bør vel nesten ha på et lag klarlakk etter den behandlinga der?!
Bra det ikke er en 8-hjuling
Hmm. Vær obs på at det er vanskelig å komme til med poleringsgreier til drill og sånt, trangt nedimellom etpar steder!:)Rune N35 skrev:Tenkte meg innom der i morra, får høre med dem.
Ellers så fant jeg denne: http://shop.gasolin.no/catalog/default.php
Bør vel være no brukbart for alle og enhver her.
Hva er det som står igjen før bilen er klar a oddi?
Husk at det kan lønne eg å polere felgane med vanlig polish, og gjerne køyre på med lakkforseglar før en tek felgane ibruk. Har no teke den behandlinga på 15"-arane mine (Aero selfølgelig), sjølv om dei er herpa vart dei faktisk 10 gongar finare å sjå til. Middelet eg brukte var fysst ei runde med Paint Renovator for å få rekk nokre riper som fanns histen og pisten, eg fekk ihvertfall vekk det værste. So var det ei runde med Super Resin Polish, og til slutt tok eg ei runde med Extra Gloss Protection. Til fleire runder en tek med EGP, til betre beskyttelse vert det.oddiN108 skrev: Hmm. Vær obs på at det er vanskelig å komme til med poleringsgreier til drill og sånt, trangt nedimellom etpar steder!:)
Bruker bare autoglym sine produkt. Jævli bra saker. DEt fine er også når man skal polere bilen og bruke lakkrensen først, så slipper man å ta den av før poleringen.Hjelle, N6 skrev:Husk at det kan lønne eg å polere felgane med vanlig polish, og gjerne køyre på med lakkforseglar før en tek felgane ibruk. Har no teke den behandlinga på 15"-arane mine (Aero selfølgelig), sjølv om dei er herpa vart dei faktisk 10 gongar finare å sjå til. Middelet eg brukte var fysst ei runde med Paint Renovator for å få rekk nokre riper som fanns histen og pisten, eg fekk ihvertfall vekk det værste. So var det ei runde med Super Resin Polish, og til slutt tok eg ei runde med Extra Gloss Protection. Til fleire runder en tek med EGP, til betre beskyttelse vert det.oddiN108 skrev: Hmm. Vær obs på at det er vanskelig å komme til med poleringsgreier til drill og sånt, trangt nedimellom etpar steder!:)
Bonusenher er at bremsestøv ikkje legg seg på felgen so lett, ergo vert reingjeringa mykje lettare. Ein fordel er å vaske med Bodywork Shampoo Conditioner, den shampooen inneheld litt voks som vedlikeheld glansen, i tilegg er den mild slik at den ikkje tærar so mykje på polishen.
Det er naturligvis AutoGlym sine produkt eg pratar om her, for dei som måtte lure.