EU og andre snålinger
Moderator: Moderatorer
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
EU og andre snålinger
Hva er egentlig grunnen til at EU skal bestemme så mye over oss som ikke er medlem en gang??
Hørte nettopp om den saken med fossene og strømproduksjon. EU hadde visst fallretten på vannet som rant ned... eller at EU hadde bestemt at det ikke var lov å utnytte fossene på den måten...
Poenget er? Når ble vi medlem i EU??
Her noen eksempler:
EU-skilt
EU-kontroll
EU-regler...
Hva blir forskjellen om vi faktisk melder oss inn??
-Gisle
Hørte nettopp om den saken med fossene og strømproduksjon. EU hadde visst fallretten på vannet som rant ned... eller at EU hadde bestemt at det ikke var lov å utnytte fossene på den måten...
Her noen eksempler:
EU-skilt
EU-kontroll
EU-regler...
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
blir ingen, vi tar til oss det meste EU sier uansett...
Eneste er at det blir flere nye landsmenn.. that's it... omentrent
Edit: Avgiftsnivået synker visst og.. buhu
Eneste er at det blir flere nye landsmenn.. that's it... omentrent
Edit: Avgiftsnivået synker visst og.. buhu
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: EU og andre snålinger
Vi får stemmerett....Gisle N163 skrev:
-Gisle
Det er litt satt på spissen da, vi vil nok merke det på en god del områder, blant annet innenfor landbruket. Det vil bli langt vanskligere å selge norske varer i Norge da konkurransen med en åpen landegrense vil bli for stor...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Kristine
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1387
- Navn: Kristine
- Sted: Sandnes
Helt riktig detKongerudN344 skrev:Vi får stemmerett....Gisle N163 skrev:
-Gisle
Det er litt satt på spissen da, vi vil nok merke det på en god del områder, blant annet innenfor landbruket. Det vil bli langt vanskligere å selge norske varer i Norge da konkurransen med en åpen landegrense vil bli for stor...

SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Kristine skrev:
Helt riktig detNei til EU og ja til norsk landbruk

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Kristine
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1387
- Navn: Kristine
- Sted: Sandnes
Hadde blitt lei meg om jeg ikke kunne fått kjøre traktor lenger..KongerudN344 skrev:Kristine skrev:
Helt riktig detNei til EU og ja til norsk landbruk
![]()
Enig!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg mener det er selvråderetten som burde være det fremste argument mot eu og eøs.
Vi ser jo nå hvor lett tre eftadommere kan underkjenne vedtak fattet av det norske storting. Jeg kan ikke se hvordan Norge på noen måte skulle kunne være tjent med å avstå suverenitet til en fremmed makt. Det være seg Sverige eller eu.
Argumentet om at vi vil få stemmerett om vi blir med er et ikke gyldig argument.
Dette fordi vi likevel ikke vil få noe å si.
Vi er jo så få innbyggere i Norge.
Se på Tyskland, Polen, England, osv..
Eutilhengere kan flytte til et euland, så kan vi som er imot fortsette å bo her.
Problem løst, og alle fornøyd.
Vi ser jo nå hvor lett tre eftadommere kan underkjenne vedtak fattet av det norske storting. Jeg kan ikke se hvordan Norge på noen måte skulle kunne være tjent med å avstå suverenitet til en fremmed makt. Det være seg Sverige eller eu.
Argumentet om at vi vil få stemmerett om vi blir med er et ikke gyldig argument.
Eutilhengere kan flytte til et euland, så kan vi som er imot fortsette å bo her.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Martin Aronsen
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N620
- Sted: Moss
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
Nå er det jo slik at det er prisforskjell på alkohol og tobakk i de forskjellige statene i eu.m4rtin skrev:Hvordan hadde det blitt med toll på innførsel (tobakk, øl vin/brennevin etc) hvis vi faktisk hadde vært med i EU?
Eller hadde avgift på øl/sprit og tobakk blitt så lav at det ikke hadde vært noen forskjell?
Men i Sverige kom man jo akkurat frem til at man kan importere alkohol via internett/postforsendelse uten å måtte betale toll på det, noe som betyr at en svenske kan bestille alkohol i et land der det er veldig billig uten å måtte betale annet enn frakt, og i samme slengen snyte staten for masse kroner.
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Er vel dette EØS greiene vi er medlem i..?
Vi kan vel selv bestemme hvilke EU lover og regler vi skal ta i bruk,
og EU kontroll er jo et eksempel på et veldig bra tiltak.
Nå har vi vel ikke ekte EU skilt (fordi vi ikke er medlemmer, og det er norsk flagg på de), men må innrømme at det er en rimelig åpenlys likhet mellom skiltene våres og EU skilt
Vi kan vel selv bestemme hvilke EU lover og regler vi skal ta i bruk,
og EU kontroll er jo et eksempel på et veldig bra tiltak.
Nå har vi vel ikke ekte EU skilt (fordi vi ikke er medlemmer, og det er norsk flagg på de), men må innrømme at det er en rimelig åpenlys likhet mellom skiltene våres og EU skilt

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Hva er eu-skilt? hva er eu-kontroll? hva er eu-regler? Jeg syns du skal sette deg litt mer inn i hva eu faktisk står for, hva eu bestemmer og ikke bestemmer, og hvilke andre organisasjoner som lager standarder.Gisle N163 skrev:Hva er egentlig grunnen til at EU skal bestemme så mye over oss som ikke er medlem en gang??
Her noen eksempler:
EU-skilt
EU-kontroll
EU-regler...
-Gisle
Jeg foreslår at før du poster slik dritt som du nå har prestert, sett deg litt inn i saken neste gang, og ikke sluke SV og SP's propagandamaskineri med søkke og snøre. En fin side å starte med når det gjelder å avkrefte en del av den møkka disse ignorante, dumme lakeiene sprer, kan være denne:
http://www.europakommisjonen.no/myter/index.htm
Der vil du blant annet se at Wien-konvensjonen fra 1968, som ikke har noenting med eu å gjøre, og som norge er en del av. Denne har nå blitt revidert, og vi har de bilskiltene vi har i dag.
Eu-kontroll er det ingenting som heter. Periodisk kjøretøykontroll derimot, er noe jeg syns er veldig fint at vi har. Utrolig mye dritbiler som har forsvunnet fra veiene. Når det gjelder rene fakta om PKK har jeg ikke tid til å finne dette nå.
Eu-regler: Jaja.. ser ut til at når du nå har lest hele innlegget, + linken jeg ga deg, så har du blitt såpass mye klokere at du selv ser hvor dumt dette er...

Og - Jeg er verken for eller imot eu enda. Jeg syns bare det er dumt å kun høre en side av denne saken. Desverre har mye av det positive om eu druknet i all propagandaen til kommunistene her i landet.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
Eu-parlamentet er delt opp slik at land med få innbyggere har flere representanter pr innbygger, og land med mange innbyggere har færre representanter pr innbygger. En ganske komplisert kabal, det er ikke slik som du antyder, at de store eu-landene overkjører de minste...ottorasmussen N242 skrev:Jeg mener det er selvråderetten som burde være det fremste argument mot eu og eøs.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
I dette tilfellet har kommunistene rett.oddi N108 skrev:Hva er eu-skilt? hva er eu-kontroll? hva er eu-regler? Jeg syns du skal sette deg litt mer inn i hva eu faktisk står for, hva eu bestemmer og ikke bestemmer, og hvilke andre organisasjoner som lager standarder.Gisle N163 skrev:Hva er egentlig grunnen til at EU skal bestemme så mye over oss som ikke er medlem en gang??
Her noen eksempler:
EU-skilt
EU-kontroll
EU-regler...
-Gisle
Jeg foreslår at før du poster slik dritt som du nå har prestert, sett deg litt inn i saken neste gang, og ikke sluke SV og SP's propagandamaskineri med søkke og snøre. En fin side å starte med når det gjelder å avkrefte en del av den møkka disse ignorante, dumme lakeiene sprer, kan være denne:
Der vil du blant annet se at Wien-konvensjonen fra 1968, som ikke har noenting med eu å gjøre, og som norge er en del av. Denne har nå blitt revidert, og vi har de bilskiltene vi har i dag.
Eu-kontroll er det ingenting som heter. Periodisk kjøretøykontroll derimot, er noe jeg syns er veldig fint at vi har. Utrolig mye dritbiler som har forsvunnet fra veiene. Når det gjelder rene fakta om PKK har jeg ikke tid til å finne dette nå.
Eu-regler: Jaja.. ser ut til at når du nå har lest hele innlegget, + linken jeg ga deg, så har du blitt såpass mye klokere at du selv ser hvor dumt dette er...![]()
Og - Jeg er verken for eller imot eu enda. Jeg syns bare det er dumt å kun høre en side av denne saken. Desverre har mye av det positive om eu druknet i all propagandaen til kommunistene her i landet.
mvh oddi
Vi må stå utenfor eu.
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
få høre?!ottorasmussen N242 skrev:I dette tilfellet har kommunistene rett.oddi N108 skrev:Hva er eu-skilt? hva er eu-kontroll? hva er eu-regler? Jeg syns du skal sette deg litt mer inn i hva eu faktisk står for, hva eu bestemmer og ikke bestemmer, og hvilke andre organisasjoner som lager standarder.Gisle N163 skrev:Hva er egentlig grunnen til at EU skal bestemme så mye over oss som ikke er medlem en gang??
Her noen eksempler:
EU-skilt
EU-kontroll
EU-regler...
-Gisle
Eu-regler: Jaja.. ser ut til at når du nå har lest hele innlegget, + linken jeg ga deg, så har du blitt såpass mye klokere at du selv ser hvor dumt dette er...![]()
mvh oddi
Vi må stå utenfor eu.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero