Saab 900 -85 El-System!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
ojsteiN^
Innlegg: 6
Registrert: 03 jul 2007, 13:28

Saab 900 -85 El-System!

Legg inn av ojsteiN^ » 07 jul 2007, 11:07

Hei!

Noen som sitter på noen tegninger av hvordan koble sammen instrumentene i dashbordet?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 07 jul 2007, 14:07

Koblingsskjema du tenker på? Dette er for M89-90, men det meste er nok likt.

Klikk på bildene for å få dem større.
Bilde
Bilde
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

ojsteiN^
Innlegg: 6
Registrert: 03 jul 2007, 13:28

Legg inn av ojsteiN^ » 07 jul 2007, 15:41

dæven , visste ikke at det var så avanserte greier :?

Jaja , får prøve i vei jeg da..

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 07 jul 2007, 16:57

Det er en del ting som ikke er likt der.
Bla. har my85 speedometervaier, mens my90 har elektronisk speedometer.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 jul 2007, 00:56

ottorasmussen N242 skrev:Det er en del ting som ikke er likt der.
Bla. har my85 speedometervaier, mens my90 har elektronisk speedometer.
Nei, M90 har wire.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 08 jul 2007, 01:34

Otto tenker vel på 9000 vil jeg tro :wink:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

ojsteiN^
Innlegg: 6
Registrert: 03 jul 2007, 13:28

Legg inn av ojsteiN^ » 08 jul 2007, 12:13

Fikk tatt et bilde idag ...

Bilde

Hvor skal resten av ledningene?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 jul 2007, 13:29

Nå var det jo ikke akkurat dette du spurte om i første innlegget ditt, da.... Men den T-kontakta fremst på bildet skal på sigarettenneren, og den litt inni dashen omtrent midt på bildet med en litt spesiell form skal til bryteren for viftehastighet.

På bryteren for luftfordeling tror jeg du har kobla feil, du må nok bytte om de to kontaktene til venstre.

Det røde ledningstjafset til høyre er jeg ikke sikker på, ser ut som det er gjort noe hjemmemekk på det også...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

ojsteiN^
Innlegg: 6
Registrert: 03 jul 2007, 13:28

Legg inn av ojsteiN^ » 08 jul 2007, 14:32

Ingvar N629 skrev: Nå var det jo ikke akkurat dette du spurte om i første innlegget ditt, da..
Får bare unnskylde den dårlig formuleringen..:/
Ingvar N629 skrev: Det røde ledningstjafset til høyre er jeg ikke sikker på, ser ut som det er gjort noe hjemmemekk på det også...
Joa, fikk opplyst at det var fatter'n som hadde vært der..

Men , de to lysene (grønn og svart ledning) mellom der jeg hadde kobla feil og T-kontakten , hvor skal jeg koble de ?

+ det lyset rett over "Toro" pakken der ..

Takker for svar!

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 08 jul 2007, 15:24

Lyset over toropakken mener jeg nokså bestemt skal ned i askebegeret (når du monterer midtkonsollen igjen).

Og et av lysene skal være bak "fasten belts". Dette kan du jo enkelt sjekke :) De siste pærene er bakbelysningen på viftebryterne, alle lyser jo samtidig, så det spiller liten rolle hvor du setter dem, så lenge ledningene rekker.

Svar