Motor skifte til turbo
Moderator: Moderatorer
Motor skifte til turbo
Ønsker å skifte motor. har nå en saab 9000 cd 91 mod med 2 L motor. har lyst å bytte til 2.3 liters turbomotor. er dette vanskelig å få til. og hvor mye vil dette komme på ? ca.
Saab 9000 cd 91mod
Saab 9000T 87mod
Saab 9000T 88 mod
Saab 9000T 87mod
Saab 9000T 88 mod
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 50
- Registrert: 13 mai 2007, 20:39
- Sted: Bergen
Hei
Hallo, vel eg holder på med å skifte til en 2.3t , så du kan få kjøpe min motor visst du vil så kan du turbokonvertere (haha) men du kan kjøpe.
Har altså en 2.3i og skal ombygge til en 2.3t.
Det du trenger er ledningsnett til bilen, riktig motor, samt drivaxler og en turbo girkasse, da er det meste på plass.
Men med tanke på hvor mye du vil bruke så kan eg ikke gi deg noe eksakt, svar siden det er mange uforutsette ting som kan skje.
Du kan jo se på tråden min under prosjekter, visst du vil der står det hva som skjedd med mitt prosjekt så langt.
Men det koster så mye som du vil at det skal koste, ganske enkelt dette kommer da ann på hvor mye du kan/er villig til å gjøre selv.
Mvh Stefan
Har altså en 2.3i og skal ombygge til en 2.3t.
Det du trenger er ledningsnett til bilen, riktig motor, samt drivaxler og en turbo girkasse, da er det meste på plass.
Men med tanke på hvor mye du vil bruke så kan eg ikke gi deg noe eksakt, svar siden det er mange uforutsette ting som kan skje.
Du kan jo se på tråden min under prosjekter, visst du vil der står det hva som skjedd med mitt prosjekt så langt.
Men det koster så mye som du vil at det skal koste, ganske enkelt dette kommer da ann på hvor mye du kan/er villig til å gjøre selv.
Mvh Stefan
Stolt eier av en 92 modell 9000 CSE 2.3 Økonomi
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 50
- Registrert: 13 mai 2007, 20:39
- Sted: Bergen
Hei igjen
Visst du ser i prosjekt tråden min, så står det akkurat det du har skrevet,
anskaffe en delebil.
For så å ta det du kan fra den, men selvfølgelig sjekke at det passer, ellers er du nesten like langt, for så og finne en motor, eller noe sånt.
Det er en lettere løsning.
Mvh Stefan
anskaffe en delebil.
For så å ta det du kan fra den, men selvfølgelig sjekke at det passer, ellers er du nesten like langt, for så og finne en motor, eller noe sånt.
Det er en lettere løsning.
Mvh Stefan
Stolt eier av en 92 modell 9000 CSE 2.3 Økonomi
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Hei igjen
Han kan ikke se prosjekttråden siden han ikke er medlem.Stefan92CSE skrev:Visst du ser i prosjekt tråden min, så står det akkurat det du har skrevet,
anskaffe en delebil.
For så å ta det du kan fra den, men selvfølgelig sjekke at det passer, ellers er du nesten like langt, for så og finne en motor, eller noe sånt.
Det er en lettere løsning.
Mvh Stefan
En kort oppsummering er vel at du for all del må finne en delebil UTEN TCS, ellers er det stort sett tut og kjør
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Eksosanlegget må også byttes hele veien. Og du må bytte alt fra luftfilter, AC-kondensator, intercooler, mm. Du finner turbomodeller av 9000 CS, CD og CC fra 20 000 kr, jeg ville vurdert sterkt å bytte til en ny bil.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Tror Trond mener at det hadde vært enklere å bytte bil i stedet for å bygge om.Vegi skrev:Er det virkelig så dyrt å kjøpe en dele/vrake bil foreks fra sverige/danmark. trenger ikke være registrert elle noe.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Med tanke på den arbeistida du bruker og prisen på motor og deler, så er det faktisk nesten dyrere en og kjøpe se en turbo bil... dette er mye smartere spør du meg..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]