
Dama har kjøpt ny bil....
Moderator: Moderatorer
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
viste ikke at bmw lagde så små motorer 

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Vi har en hel haug av den derre B** i Avis Bilutleie. Tror vi har en 10 stk eller noe. 316 med 1 komma kjedelig motor.
OG dessuten har de klart å presse inn 6 gir på den. Jada.. vi snakker fremdeles 1,6. Skjønner ikke helt vitsen.
Tror ikke den ville klare å bruke det giret på autobanen en gang.
Har testa den i 6. gir i Kristiansand, og det er ikke antydning til akslerasjon.. Ble faktisk forbikjørt av en moped i den bakken da jeg prøvde det... (ser ikke bort fra at den mopeden var noe modifisert, men likevel). Han tok meg i hvertfall i aksen.
Men det var jo en B** da. Tross alt!
-Gisle
OG dessuten har de klart å presse inn 6 gir på den. Jada.. vi snakker fremdeles 1,6. Skjønner ikke helt vitsen.
Tror ikke den ville klare å bruke det giret på autobanen en gang.
Har testa den i 6. gir i Kristiansand, og det er ikke antydning til akslerasjon.. Ble faktisk forbikjørt av en moped i den bakken da jeg prøvde det... (ser ikke bort fra at den mopeden var noe modifisert, men likevel). Han tok meg i hvertfall i aksen.
Men det var jo en B** da. Tross alt!
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Ja, men det er jo derfor jeg ikke skjønner hva de skal med ENDA et gir.Daniel N683 skrev:Det sier seg selv.. med 1.6 motor blir det mye giring...Gisle N163 skrev:OG dessuten har de klart å presse inn 6 gir på den. Jada.. vi snakker fremdeles 1,6. Skjønner ikke helt vitsen.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Mulig denne BMW motoren er veldig dau, men 1,6'en i Astra'en er mer enn sprek nok til daglig kjøring. Savner sjelden/aldri noe særlig mer aks i den, bare hvis jeg har en BMW i hekken da:P Klart man må bruke girstanga litt mer. Hadde den bare gått da
Men det er helt klart morsommere med turbobil da, og kanskje en anelse mindre anstrengende å foreta forbikjøringer.

Men det er helt klart morsommere med turbobil da, og kanskje en anelse mindre anstrengende å foreta forbikjøringer.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
100?? Kanskje i fritt fall... neida... smører kanskje litt tjukt på her, men blir liksom sånn når jeg prater om B**. Kan være litt ønsketenking innvolvert. 
Men eksempel her: Jeg kjørte denne bilen senest i dag. Kom opp i 80 på 4. gir og giret til 5. Lå rett under 100 på nåla. Det gikk sånn tålig greit. Helt normalt for en 1,6. La inn 6. giret bare for gøy, og da sank farten fordi den ikke greide å trekke. Riktignok i svak motbakke, men måtte veldig fort ned i 5. gir igjen. Så jeg skjønner FREMDELES ikke hva dem skal med 6 gir i en 316 med 1,6.
Vi har også en 320D og der kan jeg heller skjønne 6. giret. Den drar veldig bra i 5. gir og tilfredstillende i 6. gir. I hvertfall på normal kjøring (bittelitt over grensa). Så for all del.. en helt grei bil da... så hvis jeg mot formodning skulle ha en B** så måtte jeg i hvertfall hatt 320. (men dette er bare en hypotese). Skjer nok aldri.
-Gisle

Men eksempel her: Jeg kjørte denne bilen senest i dag. Kom opp i 80 på 4. gir og giret til 5. Lå rett under 100 på nåla. Det gikk sånn tålig greit. Helt normalt for en 1,6. La inn 6. giret bare for gøy, og da sank farten fordi den ikke greide å trekke. Riktignok i svak motbakke, men måtte veldig fort ned i 5. gir igjen. Så jeg skjønner FREMDELES ikke hva dem skal med 6 gir i en 316 med 1,6.
Vi har også en 320D og der kan jeg heller skjønne 6. giret. Den drar veldig bra i 5. gir og tilfredstillende i 6. gir. I hvertfall på normal kjøring (bittelitt over grensa). Så for all del.. en helt grei bil da... så hvis jeg mot formodning skulle ha en B** så måtte jeg i hvertfall hatt 320. (men dette er bare en hypotese). Skjer nok aldri.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
320 er heller ikke lenger noe særlig. i disse dager må du opp i 323 eller 325 for å få rekkesekser. 320D går sikkert greit da det er en turbodiesel.
syns et sjette gir kunne vært flott på så godt som alle biler jeg. det er mange steder der det er helt rett vei eller litt nedoverbakke hvor så godt som alle biler i verden vil klare å bånne femte giret sitt, men bare sakke farta om de skulle ha tråkka inn clutchen eller satt den i fri.
syns et sjette gir kunne vært flott på så godt som alle biler jeg. det er mange steder der det er helt rett vei eller litt nedoverbakke hvor så godt som alle biler i verden vil klare å bånne femte giret sitt, men bare sakke farta om de skulle ha tråkka inn clutchen eller satt den i fri.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Var nok ikke så dumt det...Hjelle, N6 skrev:Flytta til "Ikke SAAB-relatert".

Begynte vel mer å dreie seg om tyrker-tralle.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.