Har i det siste fått en slags ulelyd frå toppen/innsuget, eller i nærheita av dysene.. Hører det når motoren går på tomgang, men om eg gir litt gass so forsvinn det.. Når tomgangen har stabilisert seg igjen, kan det gå sånn ca. 10sek, so kjem lyden tilbake..
Lyden kan minne litt om lyden av ei dårlig bensinpumpe, men med høgare frekvens..
Noken tips?
Hylelyd/ulelyd frå topp/innsug 900 T16
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre
Hylelyd/ulelyd frå topp/innsug 900 T16
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Hvis du sprayer litt startgass i området du mistenker en eventuell lekkasje er, vil turtallet på motoren øke litt. Var sånn jeg fant ut at innsugspakningen på forrige arbeidsbilen var gåen.Ingvar N629 skrev:Den drar falskluft et sted.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Okei, må desverre dra denne litt OT.
I stedet for NOS:
hva med å ha ei innsprøytningsdyse på innsuget, og en beholder med startgass?
Og noen former for å å kontrollere mengde da..
I stedet for NOS:
hva med å ha ei innsprøytningsdyse på innsuget, og en beholder med startgass?
Og noen former for å å kontrollere mengde da..
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Nei. Du kødder, ikke sant??ParADigM N558 skrev:Okei, må desverre dra denne litt OT.
I stedet for NOS:
hva med å ha ei innsprøytningsdyse på innsuget, og en beholder med startgass?
Og noen former for å å kontrollere mengde da..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6952
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Ja, altså jeg ville aldri gjort det.. men ville vært artig å sett resultatet!Ingvar N629 skrev:Nei. Du kødder, ikke sant??ParADigM N558 skrev:Okei, må desverre dra denne litt OT.
I stedet for NOS:
hva med å ha ei innsprøytningsdyse på innsuget, og en beholder med startgass?
Og noen former for å å kontrollere mengde da..
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Sannsynligvis motorras. Sylindrene nærmest dysa vil gå fett, resten magert. Også startgass!!! Kan jo bygge om fuelrailen og bruke fire ekstra bensindyser i det minste....ParADigM N558 skrev:Ja, altså jeg ville aldri gjort det.. men ville vært artig å sett resultatet!Ingvar N629 skrev:Nei. Du kødder, ikke sant??ParADigM N558 skrev:Okei, må desverre dra denne litt OT.
I stedet for NOS:
hva med å ha ei innsprøytningsdyse på innsuget, og en beholder med startgass?
Og noen former for å å kontrollere mengde da..
Men nå er det nok OT! Du kan jo starte en egen tråd om du vil, Para!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan