Neddugget 9000

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
henrik
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 370
Registrert: 08 okt 2005, 16:43
Sted: Bodø

Neddugget 9000

Legg inn av henrik » 19 sep 2007, 23:32

Signaturbilen bestemte seg plutselig for at nå vil jeg ikke starte varmetrådene i bakruta og i speilene lengre.. Dette er veldig irriterende da graderstokken kryper mot 0 grader og det er mye fukt i luften.

Klimaanlegget har fungert i hele sommer/vår og alle funksjonene har fungert t.o.m varmetrådene da det hender jeg har kommet borti knappen, men så etterhvert som kulda har trådd til så har den fusket litt, de siste dagene faktisk.
Og nå i kveld vill den bare ikke starte. Lampen tenner ikke lengre i dashbordet og jeg hører ikke den velkjente klikkelyden fra releet bak sikringene på passasjersiden når jeg trykker inn den søte lille knappen.

Hva tror dere har skjedd?

Mener og huske at det var litt antydning til samme i fjor når det nærmet seg vinter, virker nesten som det har noe med temperaturen og gjøre..

Hva er det egentlig som regulerer når den skal slå seg på automatisk?
Den har nemlig startet av seg selv de siste morgenene (helt korrekt da det var mye dugg).

Men nå er det altså dødt og rutene dugger over.

Suggestions?
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert :-(
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Brukeravatar
K_Duck N1093
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 636
Registrert: 05 jul 2007, 11:02
Medlemsnummer: 1093
Navn: Steffen
Bil: M98 9-5 SE 2.0t
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Neddugget 9000

Legg inn av K_Duck N1093 » 20 sep 2007, 00:04

henrik skrev:jeg hører ikke den velkjente klikkelyden fra releet bak sikringene på passasjersiden når jeg trykker inn den søte lille knappen.
Captain Obvious to the rescue!
Det er ikke snakk om noe så enkelt som at reléet har tatt høstferie? :?
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord

Brukeravatar
henrik
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 370
Registrert: 08 okt 2005, 16:43
Sted: Bodø

Legg inn av henrik » 20 sep 2007, 07:19

men koffer tar releet høstferie kun når det er dugg og kaldt.. hehe
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert :-(
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

kalvin
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 54
Registrert: 03 mai 2007, 20:10
Sted: Øyer

Legg inn av kalvin » 21 sep 2007, 17:20

Sjekket sikringer att de er hele å har god kontakt???
Saab 9000CS 2,3T 92mod
VW Golf 1,8 90mod
Opel Omega 2,0i 93mod

Svar