Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 28 sep 2007, 23:19
Jeg har hatt Astraen en liten tur innom verksted i dag

Giroverføringa var moden for litt nye foringer. Etter besøket blei klutsjen så fryktelig rar. Var bare så vidt jeg fikk trykt inn klutsjen.. Sier jo selvfølgelig i fra, men han mener det bare er justeringa som har justert seg litt og syntes klutjsen kjennes fin ut. Ville sikkert ha helg.
Så når jeg kommer hjem så gir jeg meg ikke, klutsjen skal ikke være sånn. Begynner å etterforske litt og finner en skrutrekker som ligger mellom girkassa og klutsjwiren sånn at den blir i veien

Kasta skrutrekkeren og vips så var problemet borte

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Bjørk N1057
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Legg inn
av Bjørk N1057 » 28 sep 2007, 23:49
En skrutrekker faktisk? pen jobb! er jo som når kirurgene glemmer igjen håndkleer i kroppene til folk d jo

x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 28 sep 2007, 23:51
KongerudN344 skrev:Jeg har hatt Astraen en liten tur innom verksted i dag

Giroverføringa var moden for litt nye foringer. Etter besøket blei klutsjen så fryktelig rar. Var bare så vidt jeg fikk trykt inn klutsjen.. Sier jo selvfølgelig i fra, men han mener det bare er justeringa som har justert seg litt og syntes klutjsen kjennes fin ut. Ville sikkert ha helg.
Så når jeg kommer hjem så gir jeg meg ikke, klutsjen skal ikke være sånn. Begynner å etterforske litt og finner en skrutrekker som ligger mellom girkassa og klutsjwiren sånn at den blir i veien

Kasta skrutrekkeren og vips så var problemet borte

Haha, det er tabbe da. Men når kirurger greier å glemme igjen verktøy kan vel mekanikere klare det også.
Edit: Vi er tydeligvis på bølgelengde vi Bjørk...
Pass godt på astraen da, ellers kommer Saaben min og spiser den RÅ!

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 29 sep 2007, 02:08
Bjørk N1057 skrev:En skrutrekker faktisk? pen jobb! er jo som når kirurgene glemmer igjen håndkleer i kroppene til folk d jo

Etter kirurgi
Har noen sett klokka mi?
-
eiluN506
- 2.0 bar

- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Legg inn
av eiluN506 » 29 sep 2007, 15:46
EdHunter N815 skrev:
Pass godt på astraen da, ellers kommer Saaben min og spiser den RÅ!

Astra, RÅ, samme setning?

Mvh
Eimund
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 29 sep 2007, 16:10
Ikke mobb Astra her a! Fin bil det
Men får vel melde meg inn i opelmotorsportklubb

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 29 sep 2007, 16:15
KongerudN344 skrev:Ikke mobb Astra her a! Fin bil det
Men får vel melde meg inn i opelmotorsportklubb

Jeg skal ikke si hva jeg mener om Opel, men en ting er sikkert; den tåler ikke en dritt. Smalt side mot side, så det var i utgangspunktet ganske like forutsetninger. Jeg har småbulker og lakkskader, astraen har skader for sikkert 15-20k. Sier noe om tykkelsen på stålet.

Det jeg faktisk er mest fornøyd med er at jeg bulket bakskjermen på astraen godt med speilet mitt. Speilet er like helt, men har litt blå lakk på seg. Til og med el. justering og varme fungerer! Konklusjonen må bli at saabplast tåler mer enn opelstål...

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 29 sep 2007, 16:53
Daniel N683 skrev:menne... vi bør vel ikke snakke for høyt om sånt siden ng900 er halvt opel

Er en grunn til at jeg kjører GM-fritt

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 29 sep 2007, 17:56
EdHunter N815 skrev:Daniel N683 skrev:menne... vi bør vel ikke snakke for høyt om sånt siden ng900 er halvt opel

Er en grunn til at jeg kjører GM-fritt

GM fritt ja,men italiensk?????Fiat er jo ikke akkurat noe standsmessig fartøy heller

2003 Saab 9-5 2.0t
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 29 sep 2007, 18:12
Puff skrev:GM fritt ja,men italiensk?????Fiat er jo ikke akkurat noe standsmessig fartøy heller

Det er jo bare designet som er delvis italiensk da, stålet er fremdeles vaskeekte svensk. Etter at GM overtok har nok stålet blitt vannet ut tenker jeg...

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 29 sep 2007, 21:35
Akkurat som om ikke gamle Saaber blir "vannet" ut av den brune fare
Så forbanna mye tykkere er ikke stålet i de gamle Saabene enn det som finnes i andre biler . Kvaliteten og egenskapene til stålet har vel mer å si skulle jeg tro .
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 30 sep 2007, 20:49
Har ikke gjort noe med bilen min i dag, men har gjort noe for SAAB.
Har vært kursleder på organisasjonskurs denne helga og fikk litt tid til overs. Tiden ble selvfølgelig brukt til vising av SAAB-filmer
Blant annet var det mange som blei ordentlig imponert over SAAB Performance Team. Kanskje jeg har fått "vervet" noen....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 01 okt 2007, 00:53
Begynt og sette inn skikkelig stol i Raceren

-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 01 okt 2007, 05:21
har bytta clutch på bilen til en kamerat her på forumet nå. tok oss bare tre dager, hehehe.. sabla morro egentlig, aldri gjort lignende på en 9000 og bare hopper i det. alt gikk i tillegg strålende!!! (etter et par spørretråder på saab teknisk forumet)
min egen saab skjer det lite med, mye regn for tida, og da er øde rundkjøringer og breie svinger litt morsommere med vinterbilen

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 01 okt 2007, 23:35
Har henta meg diverse greier til raceren hos Petter=) Bla ny start motor til den svarte =)