Ny bil til meg

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Ny bil til meg

Legg inn av Puff » 06 okt 2007, 17:02

Vel siden jeg da har solgt min gammle må jeg jo ha en ny...
Denne gangen ble det ikke en Saab,så ikke skyt meg; cossie :lol:
Tenkte jeg skulle prøve noe annet et år,fristet med 4X4 og denne var da ikke så langt unna.
Fikk en ganske kurrant pris på den så da ble det handel. Skal hente den på onsdag eller noe sånnt,kommer kanskje litt flere bilder etter hvert. Kanskje en prosjekttråd om det blir godtatt :roll:
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 06 okt 2007, 17:12

Morsom bil det der, men knirker og skrangler 100 ganger mer enn en og900... En kollega av meg hadde en sånn en gang, bremsa til 360 hk. Det er det råeste jeg har vært med på på vinterføre! Vi jobba i forsvaret på Rena, og stengte av veinettet i skytefeltet på kveldstid når det var fint føre. Kjøringa var utrooolig brei og lite effektiv, men med maksimal underholdningsverdi!! Du får en morsom vinter Puff, hvis du ikke blir stående og skru da...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 06 okt 2007, 17:16

Det blir en del skruing til å begynne med,skal bytte et lager i girkassen,ordne clutch mekanismen,større bensinpumpe og større dyser som matcher chippen som står i. Den var faktisk ikke så skranglete som jeg hadde trodd,men en del støy var det ja :)
Heldigvis er det skikkelige Recaro stoler i bilen,så komforten er ikke så værst,justerbart senkesett er en smule stivt ;)
2003 Saab 9-5 2.0t

Turbo Kenneth n387
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 348
Registrert: 05 jan 2006, 23:26
Medlemsnummer: 387
Navn: Kenneth Holsæther
Bil: 8 stk saab
Sted: Eidsvåg i Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Turbo Kenneth n387 » 06 okt 2007, 21:23

Hmm,ja ja hva kan man egentlig si til dette da :roll:
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 06 okt 2007, 21:34

Husker den gangen den cosssien ble introdusert jeg.. Var på introduksjon hos en fordforhandler på Gjøvik, masse show... Jeg var der med min og900 t16 og stillte ut bilstereo, Eldar Vågan var der og mange andre kjente.. Etter at dagen omtrent var ferdig så skulle jeg og en kompis som var med få prøve den Forden, vi var jo passe spennte, den var jo hauset godt opp i media og så trakk den jo på alle fire.

La meg si det enkelt, min gamle 900 kjørte fletta av den cossien, nesten så min gamle også holdt med i starten, Cossien kveltes jo nesten når man skulle prøve en skikkelig start fra stillestående :(
Min gamle 900 var jo også full av bilstereo, den veide 1550kg uten fører, så jeg må innrømme at jeg trodde forden skulle gå bedre..

Men selvfølgelig så har jo de Cossiene større potensiale da...
Ingvar har også rett om skrangling, den skrangla mere enn min gamle 900 ;)
Eneste jeg husker som var virkelig positivt var bremsene :)

Uansett, sikkert morro når den trimmes og ikke minst morsomt med trekk på flere hjul nå når vi går inn i vintersesongen, lykke til!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 06 okt 2007, 21:35

Turbo Kenneth n387 skrev:Hmm,ja ja hva kan man egentlig si til dette da :roll:
Tjaaa,spinner ikke like lett denne da ;)

Dem er ikke så kjappe orginale,ikke noe å bli imponert over vertfall. Denne har en såkallt 270 chip men det er ikke akkurat skremmende :)
Skal se om jeg prøver et 360 oppsett eller noe sånnt,vi får se :)
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 06 okt 2007, 21:38

Turbo Kenneth n387 skrev:Hmm,ja ja hva kan man egentlig si til dette da :roll:
Kondolerer ;)
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 06 okt 2007, 22:52

Digg med 4x4 og sterk motor da :wink:
Escorten ser heldigvis ikke så ille ut heller.
Skulle gjerne hatt en slik en til vinters jeg og! leketøy! :D
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 07 okt 2007, 08:52

Det er greit med en slik bil hvis du kaller det vinterbil og kjøper Saab til våren :D
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Magnus N848
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 284
Registrert: 10 aug 2006, 21:38
Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
Sted: Narvik

Legg inn av Magnus N848 » 07 okt 2007, 13:11

Dæven Puff, dette blir rått. :P
Og han kompisen min er godt fornøyd med 900en :P Men ble litt snurt da jeg sa at den gikk dårlig! :lol:

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 07 okt 2007, 13:17

Sitter med ei deleliste lenger en rullebladet til B gjengen snart,ser ut til at pengene forsvinner så fort de kommer fra lønningskontoret det neste halvåret vertfall :)

Vil ha saab igjen,men vil vente til jeg har råd til den jeg vil ha,vil ikke bruke 400 000 akkurat nå,vil vente et år vertfall!!

Villmann N848; Er vel ikke lenge til det blir trim på den da regner jeg med ?? :lol:
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 07 okt 2007, 13:27

Puff skrev:Sitter med ei deleliste lenger en rullebladet til B gjengen snart,ser ut til at pengene forsvinner så fort de kommer fra lønningskontoret det neste halvåret vertfall :)
Synes å kjenne igjen den der ja, kollegaen min var alltid blakk pga cosworthen, og vi tjente ganske bra på den tida! :biggrin:
Du får neppe råd til Saab igjen med det første!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Magnus N848
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 284
Registrert: 10 aug 2006, 21:38
Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
Sted: Narvik

Legg inn av Magnus N848 » 07 okt 2007, 14:02

Jada Puff, trim blir det nok snart. :P

Vector_95
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 07 aug 2006, 19:35
Sted: Molde

Legg inn av Vector_95 » 07 okt 2007, 20:28

Tror jeg henger meg på jeg også :D

Var og spurte lån på denne her jeg :D :D

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... OA_G786102

får vite på mandag om det går igjenom :D
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."

Turbo Kenneth n387
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 348
Registrert: 05 jan 2006, 23:26
Medlemsnummer: 387
Navn: Kenneth Holsæther
Bil: 8 stk saab
Sted: Eidsvåg i Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Turbo Kenneth n387 » 07 okt 2007, 21:32

Har ikke du en slik 9-5 fra før da vector 9-5?


Mvh Kenneth
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil

Svar