Skal det være slik, eller er det noe weirdness ute og går?
Bensinmåler til besvær
Moderator: Moderatorer
-
HenrikWL
- 0.7 bar

- Innlegg: 121
- Registrert: 04 sep 2007, 09:56
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Bensinmåler til besvær
Er det noen som vet om den bensinmåleren er logaritmisk eller noe? Den synker fortere og fortere jo nærmere bunnen den er. Jeg kan kjøre i dagesvis på full tank før den kommer ned til tre-kvart tank, men fra kvart tank til tom tank går det knapt nok en dag.
Skal det være slik, eller er det noe weirdness ute og går?
Skal det være slik, eller er det noe weirdness ute og går?
1996 Saab 900 S 2.0i
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg har samme problem selv, og har egentlig ikke funnet noen løsning på det. Jeg vet at enkelte har hatt problemer med tempmåleren pga dårlig kontakt bak på instrumentpanelet, og det kan jo være at bensinmålerene lider av samme sykdom. Jeg har tenkt å prøve å teite skruene bakpå der, og se om det hjelper.
Hvis ikke må vel problemet ligge i selve flottøren i tanken, kan jo være at den ikke beveger seg helt slik den skal.
Hvis ikke må vel problemet ligge i selve flottøren i tanken, kan jo være at den ikke beveger seg helt slik den skal.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- be_foto N710
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 24 jun 2006, 18:05
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
- Kontakt:
Jeg og kongerud har akurat samme problem på våre NG900 trur det bare er sån med de bilene. Har hørt en del si at bilen dems er slik.
Veldig iriterende egentlig
Veldig iriterende egentlig
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
Har fått inntrykk av at måleren bare er slik.. den gir bare en viss motstand over hvilket nivå den ligger på i tanken.. det går ann og fikse på det dær ved å legge inn et potmeter på signalet i fra måleren og kalibrere dette ved å slikke tanken for og så fylle på en bestemt mengde og justere måleren etter dette.. Veit ikke hviken motstand det er over tråden i måleren, men går jo ann og finne ut..
Og nå snakker jeg og900 og kanskje nedover..
Mvh. Pål
Og nå snakker jeg og900 og kanskje nedover..
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
"Alle" bensinmålere jeg har vært borti har samme syndromet... Kan kjøre milevis på full tank, men så er det i prinsippet tomt når den bikker halv...
Så har funnet ut at det lønner seg å kjøre med så full tank som mulig
Så har funnet ut at det lønner seg å kjøre med så full tank som mulig
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Samme her. Jeg tror det er noe psykisk.
Dvs: Du kjører med full tank, da ser du ikke mye på nåla, for du vet at du har full tank. Men med en gang den kommer under halv, så kiker du mer og mer, for da vet du at det "snart" er på tide og fylle.
Og når du kiker mer og mer, så får du det for deg at tanken tømmes fortere
En liten teori jeg har..
Edit: Innlegg nr 200.
Dvs: Du kjører med full tank, da ser du ikke mye på nåla, for du vet at du har full tank. Men med en gang den kommer under halv, så kiker du mer og mer, for da vet du at det "snart" er på tide og fylle.
Og når du kiker mer og mer, så får du det for deg at tanken tømmes fortere
En liten teori jeg har..
Edit: Innlegg nr 200.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
