En rå kjøreopplevelse
Moderator: Moderatorer
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
En rå kjøreopplevelse
På jobb i dag var jeg ikke vanskelig å be når sjefen ringte å ba meg om å hente denne og levere til kunden.
Det er riktignok ikke en Saab, men dæven døtte. Dette var som sådan en Lexus RX400hybrid.
Har aldri kjørt en hybrid før, men dette var spesiellt. Hørte ingenting lyd omtrent. Før jeg gav på litt mer gass, da tente den på alle plugger.. og dro noe sykelig.
Så hadde jeg ikke vært saab-frelst, (og hatt 800.000,- disponibelt) hadde jeg kunne kjørt en japse.
-Gisle
Det er riktignok ikke en Saab, men dæven døtte. Dette var som sådan en Lexus RX400hybrid.
Har aldri kjørt en hybrid før, men dette var spesiellt. Hørte ingenting lyd omtrent. Før jeg gav på litt mer gass, da tente den på alle plugger.. og dro noe sykelig.
Så hadde jeg ikke vært saab-frelst, (og hatt 800.000,- disponibelt) hadde jeg kunne kjørt en japse.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 142
- Registrert: 28 jul 2007, 13:54
- Medlemsnummer: N979
- Navn: Marius
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Nardo, Trondheim
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Jada jada... men akkurat i dag klarte jeg å stenge ute saab. Og faktisk innstille hjernen min på at det finnes andre biler enn saab. og for å presisere litt: Hadde jeg faktisk hatt 800.000 kroner til overs som jeg ikke hadde NOENTING annet å bruke på, så hadde jeg selvsagt kjøpt Saab Aero 2,8V6.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Går det altså?Gisle N163 skrev:Jada jada... men akkurat i dag klarte jeg å stenge ute saab. Og faktisk innstille hjernen min på at det finnes andre biler enn saab.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Ja, hvis du har meditert ca 1 time først, og deretter ber til høyere makter i Trollhättan om tilgivelse.. så går det anP3t3r skrev:Går det altså?Gisle N163 skrev:Jada jada... men akkurat i dag klarte jeg å stenge ute saab. Og faktisk innstille hjernen min på at det finnes andre biler enn saab.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- lille-espen N1106
- 0.7 bar
- Innlegg: 163
- Registrert: 16 mar 2007, 09:52
- Sted: Arendal
Gisle N163 skrev:Ja, hvis du har meditert ca 1 time først, og deretter ber til høyere makter i Trollhättan om tilgivelse.. så går det anP3t3r skrev:Går det altså?Gisle N163 skrev:Jada jada... men akkurat i dag klarte jeg å stenge ute saab. Og faktisk innstille hjernen min på at det finnes andre biler enn saab.
-Gisle
Har jeg hardt for og tro
Men jeg tør ikke prøve i tilfelle det skulle virke
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Det var kult å høre Gisle, at dette var en rå kjøreopplevelse.
Var dette en US utgave eller en Europeisk utgave? I US utgaven skal nemelig ikke navigasjonen funke etter det jeg har hørt i fra Lexus i Oslo. Grubler på å importere en selv (se egen tråd) Skal love at da blir det ikke en pris på 800K.
Det som bremser meg litt er at (ifølge importør og Lexus Oslo) garantien ikke gjelder i Europa samt at den ikke er typegodkjent.
Synes ikke den er stygg jeg, men slik er det med smaken...
Har kanskje Brede N979 kjørt både V6 Aero'n og Rx 400h siden han uttaler seg så skråsikkert?
Skylapper begrenser bare ens egen horisont, ganske bokstavelig. Derfor er jeg, stort sett, åpen for nye impulser. Men å ikle seg skylapper får være hver enkelt sin sak. Rent økonomisk tror jeg nok V6 Aero'n detter mer, og raskere, i pris enn hybriden.
Var dette en US utgave eller en Europeisk utgave? I US utgaven skal nemelig ikke navigasjonen funke etter det jeg har hørt i fra Lexus i Oslo. Grubler på å importere en selv (se egen tråd) Skal love at da blir det ikke en pris på 800K.
Det som bremser meg litt er at (ifølge importør og Lexus Oslo) garantien ikke gjelder i Europa samt at den ikke er typegodkjent.
Synes ikke den er stygg jeg, men slik er det med smaken...
Har kanskje Brede N979 kjørt både V6 Aero'n og Rx 400h siden han uttaler seg så skråsikkert?
Skylapper begrenser bare ens egen horisont, ganske bokstavelig. Derfor er jeg, stort sett, åpen for nye impulser. Men å ikle seg skylapper får være hver enkelt sin sak. Rent økonomisk tror jeg nok V6 Aero'n detter mer, og raskere, i pris enn hybriden.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Dette var en Europeisk utgave. Vi kjøpte den flunkende ny fra Lexus i Oslo. Dette er en bil som går på langtidsleie fra start til slutt, så den er aldri inne i leiebilflåten. Kjørte den kun i går på grunn av at den hadde vært på service, og vi skulle levere den tilbake til kunden. Nok om det.Orjan N235 skrev:Det var kult å høre Gisle, at dette var en rå kjøreopplevelse.
Var dette en US utgave eller en Europeisk utgave? I US utgaven skal nemelig ikke navigasjonen funke etter det jeg har hørt i fra Lexus i Oslo. Grubler på å importere en selv
Navigasjonen funket her i hvertfall, og det gjorde sannelig gasspedalen også. Men det sprøe var når jeg kjørte sakte. (ikke ofte, men det var jo noen lyskryss ) . Trykket litt på gassen og bilen beveget seg, men det kom null lyd. Plutselig så startet den, og bilen skvatt avgårde i en fart. Hissig motor, dette... glemte selvsagt å sjekke hvor mye, men må jo være litt ettersom bilen veier 2 tonn.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 142
- Registrert: 28 jul 2007, 13:54
- Medlemsnummer: N979
- Navn: Marius
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Nardo, Trondheim
Må kanskje korrigere meg selv litt, Rx'n jeg prøvde var ikke en hybrid. Var likevell en sprek bil i forhold til størrelsen, uten at jeg har peiling på hvilken motor som sto i, men når det kommer til kjøreegenskaper blir Lexus'n helt meningsløs for min del. Men så er den vell heller ikke laget for like aktiv kjøring som Aero'n egner seg tilOrjan N235 skrev:Har kanskje Brede N979 kjørt både V6 Aero'n og Rx 400h siden han uttaler seg så skråsikkert?.
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
FYI:
Motoren (RX 400h) er en 3.3l V6 på 211HK. CO2 utslippet er på 192gco2/km.
Ved hjelp av TO(!) ekstra el-motorer får en effektivt 272hk.
Med de nye avgiftene der co2 legges til grunn istedetfor volum, får en "mye" motor for pengene.
Forbruk: land/by/blandet: 0.76 / 0.91 / 0.81
Bilens vekt (inkl fører!??!!) er 2075kg. Men slik jeg tolker §4 punkt 2 i Rundskriv om engangsavgift
Engangsavgift uten bruksfradrag er i følge forhandlerens prisliste: NOK 299 458,-
Nå planlegger vistnok BMW, og et annet merke jeg ikke husker i farta, også å komme med hybridbiler.
...nok om det. Dette er jo tross alt et Saabforum
Motoren (RX 400h) er en 3.3l V6 på 211HK. CO2 utslippet er på 192gco2/km.
Ved hjelp av TO(!) ekstra el-motorer får en effektivt 272hk.
Med de nye avgiftene der co2 legges til grunn istedetfor volum, får en "mye" motor for pengene.
Forbruk: land/by/blandet: 0.76 / 0.91 / 0.81
Bilens vekt (inkl fører!??!!) er 2075kg. Men slik jeg tolker §4 punkt 2 i Rundskriv om engangsavgift
Så betaler en heller ikke vektavgif for elektromotor og batteripakke (og forhåpentligvis ikke fører)2. Motorvogner som benytter stempeldrevet
forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk
motor (hybridbiler) til framdrift. For slike
motorvogner inngår verken effekten knyttet til den
elektriske motoren eller vekten av elektromotor og
batteripakke i avgiftsgrunnlaget.
Departementet kan gi forskrifter om fastsettelse
av avgiften for disse grupper og om fradrag for bruk
og lignende.
Engangsavgift uten bruksfradrag er i følge forhandlerens prisliste: NOK 299 458,-
Nå planlegger vistnok BMW, og et annet merke jeg ikke husker i farta, også å komme med hybridbiler.
...nok om det. Dette er jo tross alt et Saabforum
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Magnus N608
- 1,5 bar
- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Mulig det, men det var en fantastisk opplevelse å prøvekjøre den i hvertfallMagnus N608 skrev:Hadde ikke tatt bilen om noen hadde kastet den etter meg en gang
Kan ikke fordra Lexus.
Men det er min mening!
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.