TTI (Teite trim ideèr.)

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 01 aug 2007, 01:31

Ingvar N629 skrev:
Daniel N683 skrev:
ParADigM N558 skrev:Ett ord: Dogbox
Ok.. så hvorfor har ingen her på klubben en 3.0 v6 med to turboer da?
At kassa ikke tåler det er en ting, motoren vil heller ikke tåle så voldsomt mye.

Men det er sikkert mulig å bolte sammen to B234R og få en rrrrååå V8er!!:biggrin:
NÅ snakker vi.. noen som har lyst til å sponse meg økonomisk?
Så skal jeg få fiksa en Saab 9000 Aero IL4x2 TwinTurbo, Speedparts Steg 4x2 :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 02 aug 2007, 11:02

.
Sist redigert av Macgeier den 02 des 2008, 11:49, redigert 1 gang totalt.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 02 aug 2007, 11:14

Macgeier skrev:Eventuellt montere fotpumpe :lol:
Koble den på clutchpedalen, og skift gir ofte! :biggrin:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 02 aug 2007, 12:11

Macgeier skrev:Hva med en vanlig trykksprøyte 8l - 5bar - 198 kroner.
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=91987

Fylle denne med vann, pumpe opp til 5 bar, justere dysa til finpulverisering.

Enkleste versjon, koble dysa etter intercooler, forlenge røret til dysa, ha tanken inne i kabinen og manuellt trykke på håndtaket ved behov :D :lol:

Kartleseren kan etterpumpe for å holde trykket oppe ved hardere kjøring :D Eventuellt montere fotpumpe :lol:
Sprøytekapasitet: 0,3–0,6 l/min
Hvorfor vann? Kan ikke se hva som er bra med å sprute vann inn i motoren :P
Og med en halvliter vann i minuttet, njaaa, hehe
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 02 aug 2007, 12:36

.
Sist redigert av Macgeier den 02 des 2008, 11:49, redigert 1 gang totalt.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 02 aug 2007, 14:23

.
Sist redigert av Macgeier den 02 des 2008, 11:49, redigert 1 gang totalt.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 aug 2007, 15:24

Nå skal jeg fortelle dere om stein-hjul-ideen min! :D

Den er veldig enkel!

Skaff en kassebil, hiace eller noe sånn.
Skaff ett perfekt ballansert steinhjul som veier x antall tonn..
(må se noe sånn her ut fra siden -|- ) som har en aksling midt på igjennom.

Skaff 2 clutch-kit, det ene skal være standard trim-clutch som tåler en 500Nm og den andre skal være formet som tannhjul som peker utover om dere forstår.. på begge siden.. i titan.

OG EN MOTOR!! :D

Så tar du og kopler motor på clutch som går på steinhjulet.. som er fastmontert i bilen.. og surrer steinhjulet opp til en gitt hastighet.. siden det er lite luftmotstand osv. i friluft, så skal det ikke være umulig å få denne opp i en 7-800 km/t ca..

Og nå starter det morsomte.. husker dere den clutchen som hadde tannhjul som peker utover? på begge sidene? slik at det blir sånne tagger som tar i hverandre.. sluring går ikke an :D
VEL...
Denne går med direktekopling ned fra det roterende steinhjulet til ett firehjulstrekssystem som også er montert i bilen.. (eller belter.. i gummi! Det er også tøft)
Noe som også burde tåle en million Nm eller noe i den duren

- Tror bilen blir enten å kolapse i seg selv.
- steinhjulet rives laus og drar ut.. gjennom de som sitter forran
- bilen flakser avsted i 3 sekund får den letter..

Hadde vært gøy å prøvd :D :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
TurboTuv
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 25 jun 2006, 23:05
Sted: Bjorøy/Bergen

Legg inn av TurboTuv » 24 aug 2007, 13:09

Du har mye spesielle ideer du Para.
Kanskje du skulle brukt den fantasien din til noe fornuftig.
Som å skrive barnebøker eller noe sånt.
Den ideen med steinhjulet blir faktisk brukt i båter.
Ikke for fremdrift men den bruker gyroeffekten for å holde båten mere stabil...

Hilsen Marius...
900 AERO 88`

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 24 aug 2007, 13:19

TurboTuv skrev:Du har mye spesielle ideer du Para.
Kanskje du skulle brukt den fantasien din til noe fornuftig.
Som å skrive barnebøker eller noe sånt.
Den ideen med steinhjulet blir faktisk brukt i båter.
Ikke for fremdrift men den bruker gyroeffekten for å holde båten mere stabil...

Hilsen Marius...
Ha...Ha.. barnebøker faktisk..
"Det var en gang en Saab.. det var ikke en hvilken som helst Saab, men en sterkt trimmet Saab.
- Den kjørte fra alle de andre kebabtrallene og riskokerne i landet.."

Nei.. tror det blir for Saabfiksert :p
Edit: Kan lage en serie som heter "Dani Dragster" som skal svinkjøre rundt i Bodø i en blotrimma 9-3 SS Aero.. også skal Pelle Politibil komme å stoppe han.. hehe
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 24 aug 2007, 16:51

ParADigM N558 skrev:Nei.. tror det blir for Saabfiksert :p
Edit: Kan lage en serie som heter "Dani Dragster" som skal svinkjøre rundt i Bodø i en blotrimma 9-3 SS Aero.. også skal Pelle Politibil komme å stoppe han.. hehe
Så skal Pelle Politibil PRØVE å stoppe han... :wink: Bare begynn å skrive,husk alle fedre her i klubben som ikke har fornuftig lesestoff til poden... Blir nok en schläger! :lol:
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 25 aug 2007, 10:23

Morten N88 skrev:
ParADigM N558 skrev:Nei.. tror det blir for Saabfiksert :p
Edit: Kan lage en serie som heter "Dani Dragster" som skal svinkjøre rundt i Bodø i en blotrimma 9-3 SS Aero.. også skal Pelle Politibil komme å stoppe han.. hehe
Så skal Pelle Politibil PRØVE å stoppe han... :wink: Bare begynn å skrive,husk alle fedre her i klubben som ikke har fornuftig lesestoff til poden... Blir nok en schläger! :lol:
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin: Legg den ut her når du er ferdig, for fri utskrift til sengekant-bruk!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 11:04

Oppdatering på gang:
Denne viste seg fort å være noe jalladritt... Det kom fort fram HER ^^

Og samtidig så tenkte jeg på tanken om å ha oksygenflasker i bilen og på ett punkt å stenges luftinnsuget og komprimert oksygen sprutes inn i motoren..

Det må jo gi futt :D:D

Sorry at den pellehistorien aldri ble realitet.. :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 07 nov 2007, 15:39

Det blir jo i prinsippet det samme som NOS da:P

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2007, 15:51

forkortes til OS? hehe
Satt 4 (sett at det er en rekkefire-motor) paintballflasker på en 300 bar over hver syllinder og en solenoidventil som regulering.. må være bra!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: TTI (Teite trim ideèr.)

Legg inn av Paradigm N558 » 31 mar 2009, 12:29

Denne ser jo krute god ut! For de av dere som har en 2.0i motor, så får dere jo straks 160 hester! :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Svar