Mvh Svein

Moderator: Moderatorer
Kvar var den testen då?Svein N13 skrev:Så en test i dag hvor nye Aero blir slått av en Volvo S60 T5. Hva er det som skjer? Saab har alltid vært sprekere enn Volvo. Kan noen forklare dette?
Mvh Svein![]()
OK. Typiskt TV med andre ord.Møttemjøl racing skrev:Testen mellom Saab 9-3 Sport Sedan Aero og Volvo S60 T5 finn du i siste Teknikens Värld. Kritikken gjekk på spinkel kraft i forhold til Volvoens 0.5 litere større motor, høgare forbruk i motorvegfart som følge av den mindre motoren, høgare utslepp som følge av høgare forbruk og høg effekt frå et mindre motorvolum. Med andre ord, Volvoen vann på grunn av større motor. Sånn er det....
I myllatia for vi halde oss til SAAB-hjulsdrift.Møttemjøl racing skrev:Me får vente på V6 SCC motoren på 2.8 liter og med to turboar. Det vert snakka om 250-300 hestar. Dukkar opp om ei stund med Haldex firhjulsdrift system og lettere justert Aero understell i følge diverse fortrulige kjelder.
Den rette Aeroen er selfølgelig 900 Aero.Svein N13 skrev:Skal si det ble gang på dette temaet? Jeg tror jeg beholder min 9-5 Aero til SAAB har bevist at GM kan produsere skikkelige motorer. Før gav alltid SAAB høyere ytelser enn det brosjyren sa - den tiden er nok dessverre over.
Kos dere med riktige SAAB Aero'er dere som har de!
Jauda, var i vei på laurdag og fikk meg eit par repor med bilen.Svein N13 skrev:Karavanen er innom!
Prøvde nye 9-3 Aero i dag med automat. Den går "helt greit", men tror ikke jeg ville bytte min 2000 9-5 Aero mot den. Jeg synes automaten girer sent i "manuell" stilling. Noen andre som har testet denne?
Ellers er styringen nydelig på bilen.
Mvh Svein