Turbo trykk
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Turbo trykk
Hei.... opplevde i går noe rart med turbo'n min. Når jeg trykker jernet flatt nøkker den på turbo trykket. Heletiden mens jernet er flatt går trykket å hakker mellom 1.0-1.4 i trykk. Dette er på 4 og 5 gir. Mens på 2 og 3 gir vil den ikke mer enn max 1,0 i trykk. Før gikk den stabilt på alle girene opp til max trykket som er 1,4.
Føler det har skjedd noe veldig rart, for det har blitt mer lyd ifra turbo'n tror jeg.
Har en NG900,95''
Kjell
Føler det har skjedd noe veldig rart, for det har blitt mer lyd ifra turbo'n tror jeg.
Har en NG900,95''
Kjell
Treng ikke være turboen,kan være at du ha en lekasje på noen av slangene slik at han blåser lufta ut og ikke inni sylinderen. Dette kan du sjekke med en boks startgass,start motoren og sprøyt startgass på slangene,hvis motoren ruser seg opp har du nokk en lekasje ja.
Alt kan demonteres,men ikke alt lar seg montere igjen!!!!!
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Tja.. motoren drar jo inn luft, og når gasspjeldet er lukket så blir det undertrykk. Samme med motorbrems, men siden motoren da går på høyere turtall, så vil du få mer undertrykk enn på tomgang.kjallemann skrev:Det kommer av?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Prøv et søk.. fant f eks denne for deg: viewtopic.php?t=16074&highlight=magnetventil+ohm
Du kan begynne med å måle magnetventilen som det står i den tråden.
Avlastningsventilen kan ha begynt å lekke for deg, faktisk meget trolig dersom du mener at du hører mer turbolyd enn før. Kan også være en ørliten sprekk i en gummiflens.
Og sjekk etter slakk i turboen din!
Du kan begynne med å måle magnetventilen som det står i den tråden.
Avlastningsventilen kan ha begynt å lekke for deg, faktisk meget trolig dersom du mener at du hører mer turbolyd enn før. Kan også være en ørliten sprekk i en gummiflens.
Og sjekk etter slakk i turboen din!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan