Noen av dere som kan sammenligne, eller husker hvor stor forskjell det er??
240mm svinghjul VS 215mm svinghjul. tenningsmerker...
Moderator: Moderatorer
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
240mm svinghjul VS 215mm svinghjul. tenningsmerker...
Etter at jeg byttet til 240mm 2,3T langmotor clutch på min 99, så glemte jeg å merke om tenningsmerkene på svinghjulet, og i tillegg har jeg skiftet fordeler, så tenninga er nok ikke akkurat på 16 grader. Som jeg har lest, så skiller tenningsmerkene på svinghjulene, og det jeg lurer på er hvor mange grader forskjell er det på merkingen?? Hadde jeg hatt ett 240mm svinghjul til, så kunne jeg sammenlignet, men det har jeg ikke...!
Noen av dere som kan sammenligne, eller husker hvor stor forskjell det er??
Noen av dere som kan sammenligne, eller husker hvor stor forskjell det er??
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
splint som stikker ut av svinghjulet mener du?Petter 900 T skrev:Splinten som stikker ut ved tenningsmerket på det 9000 svinghjulet i Gatebilen er på akkurat 16 grader. ca 7-8 cm lenger til venstre enn orginalmerkingen til 9000.
Sikkert det samme på 240, det i Gatebilen er 228.
ca 7-8 cm til venstre for 30 graders merke?
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
At du har tenningsbank når du nærmer deg 2 bar er vel ikke unormalt...
Vil tro at tenninga rett og slett ikke henger med, ikke nok gnist.
Om du klarer 1,6 bar uten problemer så ville jeg ha stoppet der. Kassa di skal tross alt håndtere dette også.
Ble litt nysgjerrig på motorspecket ditt, "Gatebilen" ga 285 hester med mye mindre trykk!
Petter
Vil tro at tenninga rett og slett ikke henger med, ikke nok gnist.
Om du klarer 1,6 bar uten problemer så ville jeg ha stoppet der. Kassa di skal tross alt håndtere dette også.
Ble litt nysgjerrig på motorspecket ditt, "Gatebilen" ga 285 hester med mye mindre trykk!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Petter 900 T skrev:At du har tenningsbank når du nærmer deg 2 bar er vel ikke unormalt...
Vil tro at tenninga rett og slett ikke henger med, ikke nok gnist.
Om du klarer 1,6 bar uten problemer så ville jeg ha stoppet der. Kassa di skal tross alt håndtere dette også.
Ble litt nysgjerrig på motorspecket ditt, "Gatebilen" ga 285 hester med mye mindre trykk!
Petter
Skal jeg ha mindre trykk enn 2 bar så må jeg bygge om til annen wastegate, da den jeg har er alt for liten....! Men skal prøve å få den til å gå på ca 2 bar stabilt opp til turtallssperra på 6500rpm. Turboen greier det hvertfall uten problemer, da den typa jeg har går på nærmere 3 bar orginalt på en Volvo FL9, og suppe er det nok av....!
Dette prosjektet er kun for å teste hvor mye en standard B202 tåler..
Mulig jeg burde satse på annen tenning...! Ellers kanskje høyeffektscoil.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kjører du std fordelertenning på det oppsettet? Ville nok ha funnet på noe annet.
Videre prat om akkurat det får eventuelt tas under trimming.
Videre prat om akkurat det får eventuelt tas under trimming.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Griffin:
Hvordan får du lamellen til en 9000 clutch til å passe på lamell-akselen på og900?
Hvordan får du lamellen til en 9000 clutch til å passe på lamell-akselen på og900?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Det skjønner jeg ikkeno av.. prøvde å tre lamellakselen inn i en 228 mm 9000 lamell, men denne passa ikke. Så det vil si at "hullet" er mindre på 9000 sin 240 mm lamell? hehe
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
