hmm.... har stcn fått ny sponsor?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Sett`an?

Ja, seff?
6
20%
Nei!! Hva pokker snakker du om?
24
80%

Stemmer totalt: 30

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 01 des 2007, 21:37

Rolf2, dette må da være verdens dårligste ideè ettersom at det ikke skal mye til for og skjønne at du er en annen person her på forumet...

Elles begyner dette veldig og ligne på disse diskusjonene på Honda forumet og vi er ikke dem!!!

Ellers synes jeg at Kongerud sitt siste innlegg var riktig nå.

//Johan
Sist redigert av Johan N828 den 03 des 2007, 04:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tomas N61
Overload!!!
Medlemsnummer: N61
Navn: Tomas
Bil: 9-5 2006
Sted: Frogner(på landet da...)

Legg inn av Tomas N61 » 02 des 2007, 00:23

Svarer enkelt på dette:

Ved presentasjon av årsregnskapet, var året fortsatt ikke over og derfor flere poster som av naturlige årsaker ikke var fulstendige. Betaling for WEB anonnse(ikke sponsorstøtte) løper fra dato til dato og er forskuddsvis.. Noen av annonsørene betaler litt tidligere på året enn andre, men det er jo avhengi av når avtalen ble inngått.

Plaketter med "takk for støtten", ble laget i mai for å være klare til landstreffet. Og alle hadde betalt for Web anonnsen når de gikk i trykken.
Jeg er ikke dum i hodet, jeg har bare litt uflaks når jeg tenker........................
http://www.garaget.org/?car=22620
9-5 2006

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 02 des 2007, 04:29

Styret har dette under kontroll som dere ser...

Snakk om å lage storm i vannglassene for tiden.... :roll: :?
9³ TurboX

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 02 des 2007, 04:31

Litt usikker nå etter at kasserer har redegjordt litt i saken..... (jeg er jo ikke økonom av yrke) Hvis alle aktuelle sponsorer/annonsører hadde betalt i mai, er det vel litt merkelig at ikke alle innbetalinger er postert i regnskapet i oktober!!
Og det var jo fra styret informasjonen hadde kommet om at to av de 4 aktuelle firmaene ikke hadde betalt :?

Men jeg ser positivt på situasjonen nå etter at Claus tar tak (bra Claus :D )

Vil også få lov til å si at jeg synes det er betryggende at vi er fler som reagerer på "rare" ting.

Og til de som måtte ha et Troll gjemt i skapet, er det helt sikkert at alt gammelt skit er ferdig, at det ikke lenger er noe rart med PC`n?
Og til sist en nyttig opplysning; hvis en løfter seg litt opp fra stolen kan det være lettere å få med seg nyttig informasjon, for da får jo hjernen surstoff :wink:
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 02 des 2007, 06:32

Alle her vet at jeg og Utengen har den gule sammen og at vi er gode venner... Jeg har heller ingen innsikt i hva Hirsch har eller ikke har betalt til klubben (så er det sagt). Dette er også ett innlegg jeg skriver som privatperson, ikke som noen irettesettende moderator.

Det jeg skal si nå har ikke noe med dette å gjøre.... Jeg vil rett og slett bare fortelle at jeg faktisk blir TRIST og LEI MEG av at voksne mennesker kan oppføre seg slik de har gjort i denne tråden, hva i huleste (eller gampræva) får folk til å oppføre seg slik???? Er det noen som har et STORT markeingsbehov her eller???

Hvis noen har gjort noe galt så tar man det vel opp med vedkommende i stedet for å lage en masse kvalme?
Som de med normal folkeskikk vet så finnes det en PM-funksjon som fungerer utmerket her på forumet.

At noen faktisk bruker trussel også, samtidig som det er vedkommendes første posting på forumet er jo rett og slett bare barnslig latterlig!!

Pappan min er større enn pappan din og pappan min er sterkere enn pappan din.... hvis du ikke er enig så tar jeg med meg lekene mine og går hjem....

Gud bedre!!!

Nå håper jeg rett og slett at alle tenker seg om før man trykker enter... jeg ønsker meg i allefall ei trivelig jul og et mere fredfyllt nytt år!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 02 des 2007, 07:49

For å supplere litt til Tor sitt innlegg, havner vel etter hvert litt OT nå da men...

Jeg er til tider flau av å være medlem i klubben når jeg leser hva folk klarer å lire av seg.

Flere her på forumet bør tenke seg grundig om. Husk at alle kan lese hva som blir skrevet her, både medlemmer, potensielle nye medlemmer, sponsorer, osv osv. Jeg ville i alle fall vært skeptisk til å bli medlem i, sponsor for, eller i det hele tatt bli involvert i en klubb der folk krangler åpenlyst om hver minste sak. Hva nå om de omtalte sponsorer syns dette er såpass ubehagelig at de velger å trekke seg for godt? Det er nå bedre med en litt sen innbetaling enn ingen innbetaling!

Klubben tjener på ingen måte på at slike saker blir diskutert åpenlyst, i alle fall ikke så lenge det kunne vært avklart med en PM eller to. Dette har rett og slett ingenting på et forum å gjøre, med mindre ALLE andre kanaler er forsøkt, og offentliggjøring er eneste utvei.
Tatt i betraktning at de som slenger med leppa tydeligvis ikke kjenner alle fakta syns jeg det er rett ut tragisk å lage så mye styr. Hvis styret sier de har kontroll så stoler jeg på at de har det, til det motsatte er bevist.

Foreslår at moderator stenger denne tråden, styret har lagt frem fakta og da er det ikke mer å diskutere.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Legg inn av Claus N201 » 02 des 2007, 10:39

Ole-P-N154 skrev:Litt usikker nå etter at kasserer har redegjordt litt i saken..... (jeg er jo ikke økonom av yrke) Hvis alle aktuelle sponsorer/annonsører hadde betalt i mai, er det vel litt merkelig at ikke alle innbetalinger er postert i regnskapet i oktober!!
Og det var jo fra styret informasjonen hadde kommet om at to av de 4 aktuelle firmaene ikke hadde betalt :?
Grunnen for at det ble informert om at to av "sponsorene" ennå ikke har betalt var at vi redgjorde kun for året så langt i 2007. Da hadde vi to regnskap, et som er faktisk utfall, og et akkumulert som et budsjett. Å det var i det siste at disse pengene for web annonse var iregnet (best case senario).

Må bare få tilføye at begge disse "sponsorene" har bidratt med støtte til klubben i form av gaver og arrangert treff osv, bare at to av de ikke har betalt for web annonsen for 2008. Her var også klubben trege til å sende ut fakturaen så vi har litt skyld i det selv (styret).

Men status er at ingen har anonnser de ikke har betalt for å ingen skal få lov til å ha gratis reklame, det sørger styret for. Vi har full kontroll på dette på det er ingen grunn til at noen her i klubben skal måtte anklage eller forsvare noen som helst. Så til dere som er medlemmer og brenner for Saab og klubben (+ litt Volvo) forsett med å være kritiske/spørrende helt i orden men hold det saklig og ikke gå på person.

Men vil benytte dette inlegget som en advarsel, hold dere på matta og vennligst respekter at klubben skal ha en takhøyde. Men denne er ikke uendelig høy og at det finnes like mange meninger og personligheter som medlemmer. Alle som hadde spørsmål skulle nå ha fått svar og forsetter den ukonstruktive drittkastingen så låser jeg tråden.

Ha en strålende søndag :D

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 02 des 2007, 14:14

Takk Claus, for et oppklarende og klart svar. :)
Hilsen Ole-P. N-154

Svar