Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 30 nov 2007, 04:39
Stemmer... Gutta som kjøpte den tok den med seg tilbake til Drammen

Var sikkert min du så. Men ingen av de var medlem av klubben. Bare Mitsubishi-klubben sa de

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Morti
- Overload!!!
- Innlegg: 1240
- Registrert: 31 mai 2006, 21:30
- Sted: Drammen
-
Kontakt:
Legg inn
av Morti » 30 nov 2007, 10:11
Øsa mi står trygt parkert om dagen for å unngå den værste saltlaka. Kan jo nesten bruke slapset ute nå til å salte maten med!
On Topic:
I Går bytta jeg og Daniel drivknute på min kjære vinterbil.. (91 mazda 626). Det måtte MYE vold til.. knakk en del verktøy for å få av sentermuttern`n hehe. Sånn går det når alt for sterke karer prøver å dra av bolten..
Etter vi hadde bytta på mazdan, så bytta vi knute på Daniel sin oxo når vi først var i "drivet". Var litt lettere her ja!
Brukte 3 timer på mazdan, 1.5 time på saab.. er vel en grunn til det!

-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 30 nov 2007, 18:02
Har funnet meg en 9-3bakfanger som jeg skal kjøpe på Mandag

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Claus N201
- 2.0 bar

- Innlegg: 922
- Registrert: 06 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 201
- Navn: Claus Kristoffersen
- Sted: Kjeller
Legg inn
av Claus N201 » 30 nov 2007, 18:42
Montert powerflex foringer foran og subframe stag

-
kristianur N1169
- 2.0 bar

- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Legg inn
av kristianur N1169 » 01 des 2007, 19:51
Holdt på å pløye grøfta med framfangeren min..
Samt sett litt på turbomotoren som står i uthuset og venter på plass under panseret.. tror jeg fant ut at samtlige muttere som sitter på turboen er 12,5mm??
Kristian
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 02 des 2007, 13:32
kristianur N1169 skrev:Holdt på å pløye grøfta med framfangeren min..
Samt sett litt på turbomotoren som står i uthuset og venter på plass under panseret.. tror jeg fant ut at samtlige muttere som sitter på turboen er 12,5mm??
Kan stemme det, hender det er tommer som passer. Still på Biltema og kjøp deg en 1/2" nøkkel, så passer den nok.

M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
-
Kontakt:
Legg inn
av Ola Pituetten N703 » 02 des 2007, 17:58
Hadde Eu kontroll på 900 s om fredagen,fikk bare en liten NB håndbrekk litt slakt.Justerte i går lørdag funker tålelig bra,fulgte instruksjoner i Haynes boka ,Men usikker på om jeg burde justert på vaier også?

SAAB ER BEST
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 02 des 2007, 18:09
Natt til i går fikk jeg endelig bilen på veien igjen, byttet oljerør til turboen, oljetrykkføler samt reparerte bankesensoren (klarte å knekke av pluggen, så måtte lodde og lime den sammen).
Dermed bar det på treff i Førde, og bilen ruslet trofast de 20 milene hver vei uten å protestere.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
zero900t
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Legg inn
av zero900t » 05 des 2007, 12:49
I dag har jeg lufta clutchen
flytta også bilen, men kunne ikke dy meg å ta en liten tur.... nei går ikke ann å samenligne 9-3 som jeg kjører nå med den gode OGen
Bare å glede seg til sommern, men først skal vi ha 3m snø

-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 05 des 2007, 13:04
Off-topic: Forskjellen som jeg ser med den nye bilen kontra OG900, er at jeg slipper å slite rompa av meg for å finne bodykit og liknende styling

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 05 des 2007, 17:40
Nye vindusviskere, De hadde ikke flere igjen uten spoiler så jeg fikk spoiler på begge viskerene

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 05 des 2007, 18:28
Idag har jeg vært på Speedparts og fått installert "Xenon-look" pærer og svarte sideblinkers
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 07 des 2007, 20:58
Fått sota bakrutene. Gjenstår kun de små rutene bak, samt den store bakruta og solskjerm foran

Så blir det dekaler fra SP

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
be_foto N710
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 24 jun 2006, 18:05
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
-
Kontakt:
Legg inn
av be_foto N710 » 07 des 2007, 21:07
I dag har jeg vaska den nye front ruta mi onkelig. og polert den opp. så håper den er bra nå. I tilleg har jeg fått rydda litt deler inn i skap i garasjen.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 08 des 2007, 20:29
Skifta alle tilbakeslagsventilene til vindusspylinga, så nå slipper jeg å holde inn arma 10sek før det kommer noe. Håper det kan gå litt lengre tid mellom hvergang jeg må fylle på også...
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)