demontering av boostcontroller

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

demontering av boostcontroller

Legg inn av jan magnus n634 » 12 des 2007, 19:11

burde kanskje ikke poste det temaet her.. men gjør alikevel :D har en kamerat med en nissan 200sx s14a, den har de montert poppoff og boostkontroller, så skal den på godkjenning, og derfor må han demontere poppoffen og boostcontrolleren for å få den godkjent, men så lurer han på hvor slangene fra BoostControlleren skal sitte etter den er fjernet.
skjønte det på han at det var forskjellig fra bil til bil, men kan hende noen her veit noe om det ?
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 12 des 2007, 20:36

Flyttet....

Er jo et teknisk spm men det er absolutt Ikke Saab Relatert ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 12 des 2007, 20:38

hhe, derfor jeg var usikker, men regna med at folk vill leste om tekniske ting akkurat der:P, men får vel svar under "ikke saab relatert"
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 12 des 2007, 22:41

er det vakuumslanger? da skal sikkert en til evt. magnetventil eller ladetrykksregulator, en til wg og en til innsug, om det er av simple typen.
Hva du skal bytte ut boostcontrolleren med burde han ha liggende i garasjen etter byttet til BC :D
(I saabs tilfelle ville dette vært en magnetventil vel)
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han må ta av dumpventil og BC for å få den godkjent :S
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

jan magnus n634
Overload!!!
Innlegg: 1271
Registrert: 16 mar 2006, 18:27
Medlemsnummer: 634
Navn: jan magnus
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av jan magnus n634 » 12 des 2007, 23:27

okai, han må vel det for at han ikke skal ha muligheten til å regulere trykket da sikkert?
Jan magnus
9-3SS "Aero" :-$ :xmasrudolph: edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 des 2007, 21:06

Trenger da vel ikke fjærne dette for en eu kontroll,dette er da ikke noe som har med det driftstekniske å gjøre.

Har aldri hatt problemer med eu på mine bilder,selv om jeg sa til dem som hadde den på mazdan at trykket var skrudd opp en god del så dem måtte ta det pent med girkassa på testturen.
Til og med me en stor RFL ventil :lol:
2003 Saab 9-5 2.0t

Svar