Dobble enderør 9-5
Moderator: Moderatorer
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
Dobble enderør 9-5
God RomHjul alleihoppa
Har jo sett et par eksemplarer av 9-5 estate (sportcombi) etc som har et utblås på hver side, så til mitt spørsmål: Noen som vet hvordan regnestykket blir ved å:
1. Kjøpe ny fanger der dette er tilpasset(om det lar seg gjøre)
04-05-fangerne er det vel mulig å få bytta den sorte plasten nederst
2. Få saga hull i en eksisterende fanger, samt å få lakka denne (og plastsveisa en sprekk)
Vogna er en 01 aero
Har jo sett et par eksemplarer av 9-5 estate (sportcombi) etc som har et utblås på hver side, så til mitt spørsmål: Noen som vet hvordan regnestykket blir ved å:
1. Kjøpe ny fanger der dette er tilpasset(om det lar seg gjøre)
04-05-fangerne er det vel mulig å få bytta den sorte plasten nederst
2. Få saga hull i en eksisterende fanger, samt å få lakka denne (og plastsveisa en sprekk)
Vogna er en 01 aero
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
hm.. er vel antakeligvis ca det som vil komme til å skje med min. Greit å vite, da kan jeg ikke gå for den løsninga, blir vel å slite av alt i første oppkjørsel men takk for bra bilde anysveis
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
"Dobbel-eksos" er ikke noe problem med tanke på avstand til bakken/veien. Det er ikke nødvendig med noen store inngrep, du må bare kutte litt i plasten (og metallet bak) på høyre side i "baken". Gjort på meget kort tid.
Støy!! Nei. men lyd, ja
Jeg har hatt på denne eksosen i snart 4 år nå, siden bilen var 3 uker gammel. Det betyr at eksosanlegget har vært med ca 155.000km, og det uten noe annet av trøbbel enn at et gummifeste røk etter ca 6 mnd.
Løp og kjøp.
Støy!! Nei. men lyd, ja
Jeg har hatt på denne eksosen i snart 4 år nå, siden bilen var 3 uker gammel. Det betyr at eksosanlegget har vært med ca 155.000km, og det uten noe annet av trøbbel enn at et gummifeste røk etter ca 6 mnd.
Løp og kjøp.
Hilsen Ole-P. N-154
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
- Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
Hirsch har jo et meget fint eksosanlegg også ....
det er jo veldig bra tilpasset bilen din da .... og det selges hos saab ....
koster jo litt men kvalitet og utseende er jo det som koster da ....
mvh
lkp
det er jo veldig bra tilpasset bilen din da .... og det selges hos saab ....
koster jo litt men kvalitet og utseende er jo det som koster da ....
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
Har nok sett, men 18 lapper? er vel sånn at det må anordnes hurtigkopling, så det kan tas med i senga, at ingen rører på det
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Smaken er jo som baken.... men jeg synes at hvis du skal bytte til noe annet enn det som kom fra fabrikken, bør det kunne sees. Hirsch sine små "plutterør" ser man jo nesten ikke! Det kan umulig være verdt prisen, hvis utseende er avgjørende faktor for kjøp. Det er mange leverandører på "grommere" eksos, 3 eks kan være: Janod som har et fint på sin ng 9-3, Rune har/hadde et fint på sin 9-5 sedan og jeg er fornøyd med mitt. Og det er sikkert mange fler å få kjøpt.
Det er nok også mange forskjellige firmaer som tilbyr slikt, men jeg vil anta at det ikke er så mange produsenter! De forskjellige firmaene som selger dette setter vel bare på sine egne klistremerker/navn, slik som vi har sett det gjort på andre ting til bilene våre. Men det er jo helt ok, så lenge vi vet hva vi får.
Bare vi selv føler vi har fått "value for money".
Det er nok også mange forskjellige firmaer som tilbyr slikt, men jeg vil anta at det ikke er så mange produsenter! De forskjellige firmaene som selger dette setter vel bare på sine egne klistremerker/navn, slik som vi har sett det gjort på andre ting til bilene våre. Men det er jo helt ok, så lenge vi vet hva vi får.
Bare vi selv føler vi har fått "value for money".
Hilsen Ole-P. N-154
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
Ikke helt enige der ang. Hirsch sine, syntes de er stilige. Blir liksom noe nytt og annet. syntes det som står på nå er fint nok... Leka meg litt i photoshop, og ordna et til på andre sia, så tror det blir noe slikt ja
Og.. godt nyttår folk
Og.. godt nyttår folk
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
- Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
jeg har jo 2 4" utløps rør, hvis det ikke holder hvor store vil du ha da ?????
burde jeg kanskje hatt 2 8" utløpsrør ???? hehe det hadde ikke blitt mye fint ..
i tillegg er de jo laget etter formen på bilen slik at de ike stikker en km ut bak bilen
mvh
lkp
burde jeg kanskje hatt 2 8" utløpsrør ???? hehe det hadde ikke blitt mye fint ..
i tillegg er de jo laget etter formen på bilen slik at de ike stikker en km ut bak bilen
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Det viktigste er at man er fornøyd med bilen sin og er noen fornøyd med bilen sin så la de være det. Men jeg til dere som mener det finnes god motorlyd i saab sine 4syl. så tar dere sørgelig feil. Eneste untaket må være en gammel 900 turbo.
Men tror det enkleste er å kutte nytt hull i fangeren du allerede har. Er nok lettere å få en "større" eksos til å se bedre ut. Skal du ha ny eksos hele veien, eller bare bak?
Men tror det enkleste er å kutte nytt hull i fangeren du allerede har. Er nok lettere å få en "større" eksos til å se bedre ut. Skal du ha ny eksos hele veien, eller bare bak?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Kenneth, så bra at du har funnet ut hva du vil ha. Det er jo det viktigste med "slike diskusjoner".
Det er bare fint at ikke alle har samme smak (det hadde blitt litt kjedelig ).
Når det gjelder hva jeg personlig vil ha, ser trollet og alle andre det på mine biler.
Alle de 3 eksemlene jeg nevnte har selvfølgelig passform til bilene de sitter på. Å insinuere noe annet føyer seg bare inn i rekken av tøvete kommentarer.
JA til fri flyt av eksos!
Det er bare fint at ikke alle har samme smak (det hadde blitt litt kjedelig ).
Når det gjelder hva jeg personlig vil ha, ser trollet og alle andre det på mine biler.
Alle de 3 eksemlene jeg nevnte har selvfølgelig passform til bilene de sitter på. Å insinuere noe annet føyer seg bare inn i rekken av tøvete kommentarer.
JA til fri flyt av eksos!
Hilsen Ole-P. N-154
- Kenneth N662
- 0.7 bar
- Innlegg: 157
- Registrert: 26 apr 2006, 12:02
- Bil: Saab 9-5 Aero '01
- Sted: Narvik
Det blir vel nytt store deler av veien... (men atter en gang, man har jo drømmer) så hva som skjer avhenger vel både av penger og tid.
Mange meninger her, og fine forslag og... Takker for det i allefall
Mange meninger her, og fine forslag og... Takker for det i allefall
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-
'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-