Kom gjerne med tips og råd!!(:
Trenger hjelp til valg av senkefjører/dempere
Moderator: Moderatorer
- saab95
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 46
- Registrert: 21 nov 2007, 23:27
- Medlemsnummer: N1225
- Sted: Bergen, Holsnoy
Trenger hjelp til valg av senkefjører/dempere
Det blir mest sannsynlig gule koni bak og fremme, men jeg lurer på hva jeg skal gå for når det gjelder gode fjører, har tenkt litt på H&R, men er usikker hvor mye jeg kan senke. Hvilke fjører som senker mest samtidig å være god. Hva kjører folk med her på forumet?? Jeg har en 2001 mod 9-5 stv varebil. Jeg kommer også til å kjøpe 18" med litt bredere hjul.
Kom gjerne med tips og råd!!(:
Kom gjerne med tips og råd!!(:
2001 Saab 9-5 2,0t stv varebil
1990 Volvo 240 tic
1990 Volvo 240 tic
- K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Err, var det ikke en ca helt lik tråd oppe forleden dag? *glemsk*
OT - Har du forsøkt søkefunksjonen? Det står skrevet en del ad temaet fra før rundt forbi her sånn.
[e]Hepp og hepp ^^[/e]
OT - Har du forsøkt søkefunksjonen? Det står skrevet en del ad temaet fra før rundt forbi her sånn.
[e]Hepp og hepp ^^[/e]
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- frkristiansen
- 1,5 bar

- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Jeg benyttet H&R special senke settet fra speedparts, det var helt greit, har bestilt meg coil overs nå, for å slippe dilemma, hvor høy burde bilen være sommertid, vs vintertid....
jeg brukte bilstein sprint demperene da disse er kortere og passet bedre med senkesettet. Dette var både behageilig og sportslig oppsett som funket bra både på og utenfor bane etter min mening, jeg hadde 235, 35, 19 dekk på 8,5 19 felg.
jeg brukte bilstein sprint demperene da disse er kortere og passet bedre med senkesettet. Dette var både behageilig og sportslig oppsett som funket bra både på og utenfor bane etter min mening, jeg hadde 235, 35, 19 dekk på 8,5 19 felg.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- frkristiansen
- 1,5 bar

- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Husker ikke helt i farten, og det kommer mye ann på om du har sport fjærer fra før, om de er sunket mye og slike ting, på min var det iten forskjell egentlig, i hvertfall intil bilen hadde fått satt seg skikkelig på de nye fjærene, de som stod på var SAAB sine sport, eller de som er originale på aeroen. Mener å huske at det skulle senke 35 fremme og 30 bak, for kile formet design. noe som passer blien og linjene godt, i forhold til hvordan dekkene kommer i forhold til skjermbuen fremme i forhold til bak. De eksakte tallene kan du surfe deg inn på speedparts å lese selv.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Kikket på SP sine sider, der stod det:
Men jeg synes det ser ut som de kun er for sedan? Jeg har ikke greie på 9-5, så skal ikke spekulere i det.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... _9-5.shtmlH&R 9-5 Special
Sänker 45mm fram och 35mm bak.
Gör bilen mer "kilformad"
Men jeg synes det ser ut som de kun er for sedan? Jeg har ikke greie på 9-5, så skal ikke spekulere i det.
- frkristiansen
- 1,5 bar

- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Nu vet jag inte vad lagringerne i toppen av fjäderbenen kostar till 9-5, men på Ng900/Og9-3 så ska man byta dom när man byter fjädrar och dämpare!
Det sparar många banne-ord för ca 150kr/side när man ändå har ut fjäderbenen från bilen.
Mvh
Det sparar många banne-ord för ca 150kr/side när man ändå har ut fjäderbenen från bilen.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- frkristiansen
- 1,5 bar

- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Enig, byttet også disse da jeg byttet færene, mener å huske jeg gav 300 for de to. til 9-5 en minNu vet jag inte vad lagringerne i toppen av fjäderbenen kostar till 9-5, men på Ng900/Og9-3 så ska man byta dom när man byter fjädrar och dämpare!
Det sparar många banne-ord för ca 150kr/side när man ändå har ut fjäderbenen från bilen.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
- Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Bør man bytte disse på 9000 også, når man bytter dempere+fjærer? Bytter til Bilstein + Kilen.frkristiansen skrev:Enig, byttet også disse da jeg byttet færene, mener å huske jeg gav 300 for de to. til 9-5 en minNu vet jag inte vad lagringerne i toppen av fjäderbenen kostar till 9-5, men på Ng900/Og9-3 så ska man byta dom när man byter fjädrar och dämpare!
Det sparar många banne-ord för ca 150kr/side när man ändå har ut fjäderbenen från bilen.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- frkristiansen
- 1,5 bar

- Innlegg: 468
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
