Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Thomas ll N14
- 1,5 bar

- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Legg inn
av Thomas ll N14 » 17 jan 2008, 00:36
Jeg ser etter 17" til min og900 som er snekret samen i 92.
Så lurte på om dere hadde noen tips om hva som ser bra ut, ser mange som har aero felger, men disse er jo vanskelige og oppdrive.
Har også sett på OZ sine Superturismo GT felger:
http://oz.techne.it/at-team/prodotti/ra ... ismo-gt/it
Tips mottas med takk

-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 17 jan 2008, 00:44
Thomas ll skrev:Jeg ser etter 17" til min og900 som er snekret samen i 92.
Så lurte på om dere hadde noen tips om hva som ser bra ut, ser mange som har aero felger, men disse er jo vanskelige og oppdrive.
Har også sett på OZ sine Superturismo GT felger:
http://oz.techne.it/at-team/prodotti/ra ... ismo-gt/it
Tips mottas med takk

De passer fint på OG900, Aleksander her på forumet har sånne (bare hvite) på "ÅGE", og en her i bø har sånne i sølv på en vinrød sedan.
Ellers ville jeg ha vurdert !"#¤%&!!! de hadde noen nyydelige på
http://www.interdekk.no, men nå er de borte!!!!!)jaja, da var kvelden min ødelagt

-
Thomas ll N14
- 1,5 bar

- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Legg inn
av Thomas ll N14 » 17 jan 2008, 19:09
Hvilken str er og anbefale, før det blir for stort og kjøre med? 205 breie, eller er dette for stort?
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 17 jan 2008, 21:20
Thomas ll skrev:Hvilken str er og anbefale, før det blir for stort og kjøre med? 205 breie, eller er dette for stort?
Du "får" ikke plass til mer en 7" brei felg på OG900 uten problemer. Derfor ville jeg hatt 205/50-16 eller 215/45-17... Alt etter åssen veier en skal kjøre på...
-
Thomas ll N14
- 1,5 bar

- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Legg inn
av Thomas ll N14 » 17 jan 2008, 21:44
Bor i Oslo/Lillestrøm området, men 205/50-16 blir litt smått...
Sporer 215/45-17 mye eller hvordan er det og kjøre med på disse bilene?
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 17 jan 2008, 21:49
Thomas ll skrev:Bor i Oslo/Lillestrøm området, men 205/50-16 blir litt smått...
Sporer 215/45-17 mye eller hvordan er det og kjøre med på disse bilene?
Sålenge bredde, innpress, dekktype+++ stemmer skal dette teoretisk ikke spore noe mer enn orginalt... Og på 7" felgbredde er 215/45-17 være en passe dekkdimensjon...
16" på OG900 blir ikke så lite som en skulle tro (egne meninger), men det er seff finere med 17"

-
Thomas ll N14
- 1,5 bar

- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Legg inn
av Thomas ll N14 » 17 jan 2008, 21:53
Misstenkte nemmelig at 17" var finere
Men hvis jeg vil senke bilen litt også da? Hvor mye burde den senkes før det blir problemer om vinteren og hva burde kjøpes inn, skal heller ikke koste en formue?
Så har jeg hørt noen rykter om at Det biltema selger egentlig er Halgfôrs eller hvordan det uttales, er dette bare tull?
-
zero900t
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Legg inn
av zero900t » 17 jan 2008, 23:00
Thomas ll skrev:Bor i Oslo/Lillestrøm området, men 205/50-16 blir litt smått...
Sporer 215/45-17 mye eller hvordan er det og kjøre med på disse bilene?
Jeg hadde 215/35 18 på min for for 1 år siden.....
Må si jeg savner det.....
Bilen lå stygg bra på veien, hadde super aero felga kommet i i 18" veit jeg hva jeg ville hadt.....
Sporer og sporer.... Noen steder var det jo som å kjøre trikk da, men det er vel heller veivesnet sin skyld.... fordelen var at stort sett passa jeg ikke neddi spora om du skjønner....
lykke til uansett hva du velger
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 17 jan 2008, 23:10
Thomas ll skrev:Hvilken str er og anbefale, før det blir for stort og kjøre med? 205 breie, eller er dette for stort?
heller for smalt enn for breit. har enda til overs å se 195 dekk på 17" felger... men 205 og 225 er det vanligste..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 17 jan 2008, 23:12
Du har ikke så mange valg når det gjelder senkefjærer til og900. Det er stort sett Lesjöfors som gjelder, selv om jeg har registrert det også er andre sett å få kjøpt fra ihvertfall Elkparts.
Lesjöfors senker 25mm i teorien. Avhenger av hvor slitte originalfjærene dine er. Vær oppmerksom på at det kan være litt styr med å få disse inn i vognkortet, da disse ikke lenger er godkjente. Men det pleier å gå greit, om du snakker med din lokale trafikkstasjon.
Du får dem fra SP.
Når det gjelder dempere har du litt mer å velge i. Bilstein m.fl.
-
Thomas ll N14
- 1,5 bar

- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Legg inn
av Thomas ll N14 » 18 jan 2008, 01:11
Takker for tips. Skulle få litt priser fra et par firmaer i morra. Så får se hva de ligger på.
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 18 jan 2008, 02:17
17"
ET25
205/40/17
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 18 jan 2008, 12:13
Når det gjelder sporing har dekkmerke veldig mye å si. For å få mindre sporing skal dekkbanen vare så rund som mulig. Altså buede kanter, er dekket firkantet på "kanten" så sporterdet mer. Kanskje litt klønete forklart men...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Legg inn
av Joachim N370 » 18 jan 2008, 12:20
KongerudN344 skrev:Når det gjelder sporing har dekkmerke veldig mye å si. For å få mindre sporing skal dekkbanen vare så rund som mulig. Altså buede kanter, er dekket firkantet på "kanten" så sporterdet mer. Kanskje litt klønete forklart men...
Der må jeg si Lassa-dekka jeg har klarer seg bra! Fått på noen Federal-dekk nå, og de sporer helt sykt i forhold! (Dette på 225/45-17)
Kanskje litt OT, men.

9³ TurboX
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 18 jan 2008, 13:03
Jeg kjørte med Lesjøfors senk 25 mm, super aero 16" med 205/50-16 og dette subbet i hjulbuen bak (i bakkant, ikke oppe). Og disse sporet litt, men ikke ekstremt.. Dette var Nankang NS2. (Ikke å anbefale pga våtvei egenskaper)
*EDIT* Dette var på M93 900i 3 dørs..
Styrer med DAB og AUX