Så for å oppsummere. noen som vet om drivknuter fra en og900 uten abs passer på et nav med?
Forskjell ytre drivknute, med/uten abs + kasse spørsm. og900
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Forskjell ytre drivknute, med/uten abs + kasse spørsm. og900
Noen som kan hjelpe meg her? Er litt usikker på om de vil passe omhverandre. Har et hjulnav fra en bil med abs, men jeg har ikke drivknute med disse taggene
Har jo ingen planer om bruke abs'en til noe, så dersom jeg kan slippe å kjøpe drivknute til abs hadde det passet meg utmerket
Så for å oppsummere. noen som vet om drivknuter fra en og900 uten abs passer på et nav med?
Så for å oppsummere. noen som vet om drivknuter fra en og900 uten abs passer på et nav med?
Sist redigert av Ottar N398 den 22 jan 2008, 23:10, redigert 1 gang totalt.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Da takker jeg for svaret med et nytt spørsmål. Grunnen til at jeg lurer på dette er på grunn av en klakkelyd som jeg ikke klarer å bli kvitt. Lyden oppstår så og så kun når jeg slipper clutchen, Samme hvor mykt jeg slipper den så får jeg en slags klonkelyd. Dette virker som om det blir bedre når jeg får litt varme på olja i kassen (er litt vrang å gire med kald olje)
På tide å bytte kasse eller?
Edit: HAr en kasse fra 87 liggende, vil de store klokkene passe på denne eller ble det gjort endringer på innfestingene når de nye klokkene kom?
På tide å bytte kasse eller?
Edit: HAr en kasse fra 87 liggende, vil de store klokkene passe på denne eller ble det gjort endringer på innfestingene når de nye klokkene kom?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Er ikke lite fett i høyre indre drivknute da, så det har slitt seg spor i den? Det gir underlige lyder.
Problemet er at den knuta ligger så tett på eksosen at det blir alt for varmt der. Fettet blir flytende og forsvinner etterhvert...
Problemet er at den knuta ligger så tett på eksosen at det blir alt for varmt der. Fettet blir flytende og forsvinner etterhvert...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Jeg trodde også at en av de indre drivknutene konne lage litt problemer for meg, så jeg bytta begge med noen ingvar hadde liggende. Hjalp på vibreringsproblemet jeg hadde, men lyden forsvant ikke
Bytta da både klokker og tripod + nytt fett da selfølgelig
Bytta da både klokker og tripod + nytt fett da selfølgelig
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Når jeg skulle bytte drivknute på min 900 en gang i tiden, så fikk jeg fra en bil som hadde ABS. Husker det var noe som ikke passet. Det som jeg gjorde var ihvertfall å varme opp, og banke løs den ABS ringen. Da ble den helt "vanlig" igjen 
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
