Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 24 jan 2008, 19:58
Hva burde jeg tenke på ang kjøp av 9-5? Skal ha

automatgir, helst 2000 modell og da 2.0t versjonen. Noe jeg burde tenke på ang dette? Tenker mest da på hvor rust kan befinne seg, feil/mangler, ting som er pluss og minus med automat, hva jeg burde gjøre ang tuning/styling. Spør deg fordi du allerede har 9-5 og sikkert er godt kjent med den. Evt en prioriteringsliste over hva jeg burde kjøpe til den først?
Takker for svar

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 24 jan 2008, 20:26
Flyttet til Saab Annet, Faq er IKKE plassen vi tar diskusjonene!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 24 jan 2008, 20:29
Tor N12 skrev:Flyttet til Saab Annet, Faq er IKKE plassen vi tar diskusjonene!
Sry

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
rolfi
- 2.0 bar

- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Legg inn
av rolfi » 24 jan 2008, 22:21
hvorfor akkuratt 2.0? (curious)
har selv en 2.3t automat 2001 modell. ble bare litt forundret over ønsket av motor

Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 24 jan 2008, 22:33
Vant med 2.0t

var bare det
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 24 jan 2008, 22:33
og hvorfor autolat, når du er så ung og frisk som du er?
(er det ikke like greit å spørre bent personlig, når hele tråden er retta mot han uansett? det finnes et nummer rett til speedparts vettu)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 24 jan 2008, 22:35
Ikke vits å bruke penger, når han kan svare meg her. Er ikke det ett forum er til da? Autolat fordi jeg er dritt lei manudrit

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 24 jan 2008, 22:43
PM er en fin bil som kan kjøres i personlige ærend.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
rolfi
- 2.0 bar

- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Legg inn
av rolfi » 24 jan 2008, 22:45
autolat i personbil er et must
var veldig usikker når jeg kjøpte 9-5`en da jeg kun har hatt manuell før, men når jeg er på jobb, så girer jeg nok som det er

(selv om jeg har "halvautomat"... knapp på girspaken som clutcher

(comfortshift) )
autolatkassene i dag er gode anyway

Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 24 jan 2008, 22:49
Ravenous skrev:autolat i personbil er et must
var veldig usikker når jeg kjøpte 9-5`en da jeg kun har hatt manuell før, men når jeg er på jobb, så girer jeg nok som det er

(selv om jeg har "halvautomat"... knapp på girspaken som clutcher

(comfortshift) )
autolatkassene i dag er gode anyway

Enig der azz

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 25 jan 2008, 01:25
Chat og personlige ærend tas på pm!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
hope
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 45
- Registrert: 28 nov 2007, 18:32
- Navn: Hope
- Bil: 2000 9-5 vare 2.0t
- Sted: Lillehammer/Fetsund
Legg inn
av hope » 25 jan 2008, 12:16
Men uansett hvis du er ute etter ytelse så stjeler automatkassene fort 1 sek på 0-100 og en del drivstoff forbruk! Personelig ville jeg valgt manuelt da det da er jeg som bestemmer hva som skjer

2000 Saab 9-5 2,0t (215.000km)
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 25 jan 2008, 12:45
OT: Sant, men greit å ha aut. syntes jeg azz... Kjørt litt for mange biler med manuell, og vil selv ha automat. Aks spiller jo lite rolle egentlig, selvom 9-5 kun har turbobiler...har jo i motor på min. Ikke noe sykt aks i denne

Men er da greit å ha "kick-down" da

Ser for meg om 2-3 år at jeg eier en 9-5 med automat og 2.0t motor

Bilen skal da brukes til å cruise med

oxo har jeg lyst på samme lyd i dump'en som Bent har

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
hope
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 45
- Registrert: 28 nov 2007, 18:32
- Navn: Hope
- Bil: 2000 9-5 vare 2.0t
- Sted: Lillehammer/Fetsund
Legg inn
av hope » 25 jan 2008, 17:58
hehe sant det, er mer behagelig med automat da, spesielt i kø kjøring

2000 Saab 9-5 2,0t (215.000km)
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 25 jan 2008, 18:29
Etterhvert setter man mer pris på automat. Det er jo vanvittig behagelig og kjøre med =D
Selv om savnet etter manuel noen ganger sikkert kan bli litt stort
//J